Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

20.3.2008 23:40

mustavi kirjoitti:Nyyh. Aamulla piti viedä Varjo takaisin lämpimään. Kyl käynnisty pakkasessakin vielä ihan kiltisti mut onneks ei tarvinnu ajaa kauas iljannekelillä. Kesä kuitenkin jo aloitettu vaikka varaslähtö vielä olikin.
niin, talvi tuli näköjään vielä sittenkin, jopa sinne etelään - "suomen tropiikkiin"... (mutta kyllä te etelän asukit pääsette silti helpomalla kuin me ikiroudan keskellä asuvat pohjolan asukit)

aika pahalta näyttää - pakkaset näyttäis jatkuvan näillä näkymin ainakin ens viikolle asti :( yks vuosi etelä-euroopan lämmössä ei olis kyllä pahitteeksi ainakaan meikäläiselle :wink:

noh, katotaan sitten toukokuussa josko se kesä tulis sitten tänne pohjoisille leveysasteillekkin....

21.3.2008 8:22

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:42, muokattu yhteensä 1 kerran

21.3.2008 23:14

Rasenger kirjoitti:
kevaristi-x kirjoitti:noh, katotaan sitten toukokuussa josko se kesä tulis sitten tänne pohjoisille leveysasteillekkin....


Syö silliä sinä siellä, Jyväskylä missään pohjoisessa ole. >.<

Ja tulee se kesä jo huhtikuussa.
täällä sisämaassa on kuitenkin viileämpää kun siellä rannikolla... mereltä puhaltavat leudot tuulet tuovat lämpöä kummasti. noh, ei jkl ehkä pohjois-suomeen kuulu, mutta kyllä esim. helsinkiin jos vertaa niin keskilämpötiloissa on melkoiset erot!

voi kun saiskin alotettua sen ajokauden kunnolla huhtikuussa - ei tällä menolla kyllä hyvältä näytä, ensi yöksikin on pakkasta luvassa -20 astetta. sori ot.

25.3.2008 14:50

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:42, muokattu yhteensä 1 kerran

25.3.2008 16:50

Intruderissa on jonkinlainen metallinen tiivisteprikka muttei mitään sen kummempaa...

25.3.2008 16:53

Rasenger kirjoitti:Kuuluuko Varjon öljypropussa olla minkäänlaista tiivistettä? Itsellä ei ole ja hyvinhän tuo on öljyt pitänyt mutta varmistelen vain.
ohjekirjan mukaan kuuluis kyllä olla öljyn poistomutterin (öljypropun) alla tiiviste. on vielä kehoitettu tarkastamaan tiivisteen kuntokin: suora lainaus ohjekirjasta "tarkasta poistotulpan tiivisteen kunto, ja kierrä poistotulppa paikalleen. Kiristysmomentti 25Nm"

mitenköhän muuten on noitten kiristysmomenttien kanssa, ei kai nyt esim. öljynvaihdossa mitään momenttiavainta tarvita oikeiden kiristysmomenttien tarkistamiseksi?

vaikka ohjekirja kyllä suosittelis momenttiavaimen käyttöä... kyllä minä taidan vaihtaa ne öljyt ilman momenttiavainta :D

25.3.2008 17:08

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:43, muokattu yhteensä 1 kerran

25.3.2008 17:46

Rasenger kirjoitti:Jahas, osaatko sanoa onko se tiiviste kumia vai metallia? Sen vois sinne laittaa kun seuraavan kerran vaihtaa öljyt, jos nyt osaa jostain hakea oikeanlaisen.

Ei, en ole käyttänyt momenttiavainta. Never broken the kierteitä, toisaalta never has the oil fallen off. ;)


Minun mielestäni se on metallinen, mutta en ole varma.

25.3.2008 17:52

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 12:55, muokattu yhteensä 2 kertaa

25.3.2008 18:31

Terveen järjen käyttö riittää kyllä yleensä. 25Nm vastaa melko tarkalleen samaa, kuin metrin pituisen räikän varteen asetettaisiin 2,5kilon paino. Tuo metrin räikkä tosin itsessäänkin painaa jo jotain, mutta ajatellaan, että se ei painaisi.

25.3.2008 22:27

Tässäkin topikissa on joskus kyselty käytettyjä "teho"putkia Varjoon. Kattelin nettivaraosasta huvikseen kaikkee sälää mitä löytys Shadowiin niin löysin tämmöset: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... =608000&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2331323@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?id=2331323@tb=tmp_find_agent

29.3.2008 22:17

zeiou kirjoitti:
Rasenger kirjoitti:Jahas, osaatko sanoa onko se tiiviste kumia vai metallia? Sen vois sinne laittaa kun seuraavan kerran vaihtaa öljyt, jos nyt osaa jostain hakea oikeanlaisen.

Ei, en ole käyttänyt momenttiavainta. Never broken the kierteitä, toisaalta never has the oil fallen off. ;)


Minun mielestäni se on metallinen, mutta en ole varma.


Tuommosen kuparisen tiivisteen (jossa ehkä jtn sisällä, ehkä kumia) ne anto mukaan ku ostelin ketjuja ja öljyjä :D Suosittelivat vaa vaihtamaan sen ja oisko se maksanu 50snt jos ei ois antanu kylykiäisenä...

31.3.2008 12:42

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran

31.3.2008 18:03

Heips.


Minulle tulee tämä pyörä ajokouluun. Mites tällä sujuu pujottelut ja jarrutukset ja näin? Derbi mopolla tottunut ajamaan.

31.3.2008 18:14

heh tulinpa äsken ajelemasta ja hauskaa oli. varjo sai laukata motariakin ja tulihan sitä ajettua mutkapätkääkin. tiet oli kaikki sulia, tosin pääosin märkiä... lämpötila oli noin +9 astetta, eli lämmintä oli...

harmi vaan kun on noi tiet tosiaan aika märkiä, mutta toki oli niitä kuivempiakin paikkoja, kuten esim. muurame-korpilahti väli, ja muuramen moottoritie. tulipa autoja ohiteltua motarilla moniakin, ja hyvinpä tuntuu kulkevan tuo minun yksilöni, pystyssä istuin, suoralla tiellä lievään vastatuuleen mittari näytti liki 125 :wink: kyllä oli hubaa, huomenna viimestään uusiks....

ne huiput vois kasvaa aivan hyvin semmosella 5-10kmh jos menis ns. makaamaan "teräsmies"-asentoon, mutta eihän sitä customilla kehtaa tehdä, eikä tarvitsekkaan, kyllä se väkisin veti suun hymyyn kun moottoritiellä autoista meni heittämällä ohi. minulle tuli jopa yllätyksenä että näinkin hyvin voi 125cc nelitahti-custom kulkea :D

noh eihän se suorituskyky tietenkään tär... äh, no kuitenkin :wink: