Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

7.10.2013 23:45

Jumalauta ei helvetti! ~50km ajettu mäntä sisässä, äsken 11000rpm kutosvaihteella ja sammahti nopeesti, kuumottelin ihan vitusti että leiposko se. No eihän se leiponu, bensa vaan loppui vaikkei varatankkiakaan oltu vielä kytketty päälle? Onkos muilla ollut samanlaista ongelmaa bensahanan kanssa? Tuo mäntä/sylkkä ei varmaan miksikään menny tuosta smmahduksesta vaikka olikin kovilla kiekoilla ja seosvoitelulla koska nopea reagointi kytkimen kanssa :D

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 9:20

Ite pidän koko ajan varatankilla.

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 9:32

8ade8 kirjoitti:Ite pidän koko ajan varatankilla.


Mikäs logiikka siinä on? :eek: :)

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 13:14

mikäs ongelma tuo on? jos se loppuu sieltä normitankinpuolelta niin se loppuu :D sitten käännetään varatankille

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 13:19

Paljon varmempi ja se menee niin nopeesti varatankille. Ei tarvii säätää ajos varatankille. Paljonkos 34mm kaasarin kulutus eroo vakiosta?

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 13:39

Siis mitä vittua? :lol:
Kovahomma ajossa kääntää varatankki sitte päälle?
Aika vitusti kyllä ajaa ennenkö menee varatankillle :D
Eikä eroo yhtää ko pistää ne säädöt kuntoo, muttako kukaa näytä täälläkää osaavan

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 14:13

Siis sitä meinasin että vaikkei edes kääntäisi päätankilta varatankille ni imee varatankin tyhjäks :D

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 15:29

No kukin tavallaan :D
Samahan se on ajaako kokoajan varatankilla.

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 15:40

Niinhän se on mutta itsellä ainakin ajot B-kortin takia niin harvassa ettei tuu tankkiin hirveemmin katteltua :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 20:47

Poijaat semmonen kyssäri et missä lovessa teil on neula 34mm kaasarissa? Itellä alimmassa ja röpöttää niin pirkuleesti. Tänää vaihoin 152 suuttimen ja ei auttanu. Miten paljon sen seos ruuvin kääntely vaikuttaa? Ku oon laiska ni ei jaksas avaa montaa kertaa kaasarii. Ni laittasko suoraa ylimpää lovee vai 2. Ylimpää? Kolme lovea siinä neulassa tais olla.

Re: Aprilia SX/RX125

8.10.2013 23:23

Poijjaat, poijjaat, kannattaisi vielä kerrata nämä 2-tahti kaasarin säätämisopit. Mistä röpöttää, alhaalta, keskeltä vai ylhäältä?

Lähtökohta (millä säädöillä myydään apriliaan) 34mm VHSB kaasarille oli muistaakseni 36tk, 165ps ja K57 neula keskellä.

Itellä oli muistaakseni omassa 34 VHSB:ssä 42tk, 158ps ja K57 neula laihimmillaa.

Kaikki pyörät ovat yksilöitä, niissä on niin monia muuttuvia tekijöitä jonka takia samat säädöt eivät voi toimia joka pyörässä yhtä hyvin. Muuttuvia tekijöitä on mm. osien kuluvuus, suuttimien poraus toleranssit, yms.

Re: Aprilia SX/RX125

9.10.2013 10:01

Keskeltä. Eli neula alemmas vaa

Re: Aprilia SX/RX125

9.10.2013 13:14

neulaa nimeomaa. mikäs tk sulla siellä on?

Re: Aprilia SX/RX125

9.10.2013 14:33

70 tai 65 en oo satavarma (niin entine omistaja sano)
En tietenkää älynny samalla kattoo niitä.

Re: Aprilia SX/RX125

9.10.2013 15:23

katoppa huvikses ne, nimittäi jos on 60 tai 70 niin en ihmettele ollenkaa jos röpöttää :D