Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Rieju Marathon

17.6.2014 17:48

Omassa taitaa olla 3,5cm eroa reikien välillä.. Korotusta tuli sen verran sopivasti että 172cm jäbä on paikallaan riejun päällä jolloin puolet jalkapohjista koskettavat maata. Eli tuli aika kerralla melko optimi siitä. Ajoasentokin parani korotuksen myötä.

Re: Rieju Marathon

17.6.2014 19:34

Kuva

Noin oli yks kaveri briteistä omaan maraan laittanu ja sano että nousi ihan mukavasti ;)

Re: Rieju Marathon

19.6.2014 21:58

Nonii nyt auttakaahan kaikki osaavat! Alkaa itellä olla jo ideat ja rahat lopussa.
Riejuun vaihdettii nyt uus mäntä ja on nyt sisäänajossa. Samalla vaihdettiin tiivisteitä ja tk suutin 35:sta ----> 40:een, sekä säädettiin venttiilit. Nyt ilmeni, että kun Rieju on tyhjäkäynnillä nii se välillä hyytyy ja sitten taas nostaa kierroksia. Tekee sitä melko paljon. Toinen juttu mikä on, että lähtee aika laiskasti käyntiin. Pitää antaa kaasua, että alkaa käymään kunnollista tyhjäkäyntiä. Kolmas ja kaikista pisimpään piinannut vika on edelleen se pätkiminen ja nykiminen. Kun ajaa yli 80 km/h vauhteja niin Rieju alkaa nykimään ja pätkimään ja nopeus alkaa tippumaan. Nykimisen tuntee selvästi ja yleensä kun nykiminen on alkanut on Rieju sammunut, eikä se vastaa kaasuun kaasua käännettäessä. Voisko pätkiminen johtua sytytyksestä? Saako liikaa vai liian vähän bensaa?
Riejussa siis:
- 137,5 pääsuutin
- 40 tk-suutin
- Leo Vince- slipari
- ilmanputsarin kuri pois
- cdi johtokikka tehty
- vakiovälitykset
Hädin tuskin kulkee edes 100 km/h noilla vireillä. Syö myös melko paljon bensaa. Alkaa jo pikkuhiljaa toivo menemään tuon kanssa :(
Kiitos todella paljon ketkä autatte! Merkitsee todella paljon mulle saada Rieju kuntoon!
Kiitos :)

Re: Rieju Marathon

19.6.2014 22:58

Mahdollisesti säädä venttiilit tai sitten villi veikkaus että kaasarin kalvossa jotain häikkää?

Re: Rieju Marathon

19.6.2014 23:02

No venttiilit säädettiin mut voisko kaasarin kalvo tehä tuon kaiken? Linkkailkaaha mistä sais kaasarin kalvoja...

Re: Rieju Marathon

20.6.2014 17:36

Kokeileppa tukkia egr. Jospa se autttais?

Re: Rieju Marathon

21.6.2014 14:18

Mitenköhän sen tukkiminen onnistuisi helpoiten? :D Tartteeko poistaa mitään? Ja se alko yhtäkkiä tekemään sitä pätkimistä ja nykimistä ja nyt männän vaihdon ja tk suuttimen vaihdon jälkeen alko myös huono tyhjäkäynti ja laiska käynnistyminen.

Re: Rieju Marathon

21.6.2014 16:42

Leksaj kirjoitti:Mitenköhän sen tukkiminen onnistuisi helpoiten? :D Tartteeko poistaa mitään? Ja se alko yhtäkkiä tekemään sitä pätkimistä ja nykimistä ja nyt männän vaihdon ja tk suuttimen vaihdon jälkeen alko myös huono tyhjäkäynti ja laiska käynnistyminen.

Itellä on ihan sama juttu betassa mäntä kans vaihettu ja suuttimet. Ihan samat oireilut paitsi sammuminen, pätkiikö sulla kun lähet kiihdyttämään matalilla kierroksilla esim 6 vaihteella 40-50km/h vauheis?
Ja itellä erg tukittu eikä auttanu ongelmaan

Re: Rieju Marathon

21.6.2014 17:11

Ei pätki alakierroksilla tai hiljasissa nopeuksissa. Pätkiminen ja nykiminen ja muut oireet alkaa yläkierroksilla ja nopeissa vauheissa eli yleensä yli 80 km/h vauheissa. Paitsi sitten kun se on alkanut tekemään sitä pätkimistä niin se jatkaa sitä vaikka nopeudet ja kierrokset laskisivat, jolloin se saattaa sammua, koska ei vastaa kaasuun ja ikäänkuin booaa. Se nykiminen ja pätkiminen yleensä lakkaa jossai 40 km/h vauhissa ja sillon toimii taas normaalisti.

Re: Rieju Marathon

21.6.2014 19:32

Laita tk42 ja ps 132.5 tai ehkä 135, seosruuvi 1.5 kierrosta auki. Seosruuvilla haetaan tyhjäkäynti kohdalleen, jos kierrokset jää leijaamaan tai vaihtelee niin käännä seosruuvia 1/8 kerrallaan jompaan kumpaan suuntaan ja seuraa vaikutusta.

Näillä pitäisi säätöjen olla aika lähellä. Jos kone alkaa hyytymään tuppi nurin vedättämällä niin pääsuutin on liian iso, 135 alkaa olla siinä rajoilla 125 koneen kanssa ja melkein suosittelen laittamaan 132.5 pääsuuttimen.

Re: Rieju Marathon

21.6.2014 19:49

Voiko se pätkiminen yms. johtua suuttimista? Rieju toimi edellisillä omistajilla noilla samoilla suuttimilla, paitsi tk suutin oli 35. Se toimi miullakin vähä aikaa todella hyvin ja normaalisti kunnes alkoi tekemään tuota pätkimistä ja nykimistä, eikä enään oikeen kulkenut. Seosruuvia olen käännellyt, mutta ei ole suurta vaikutusta.

Re: Rieju Marathon

22.6.2014 3:42

Itsellä ovat 137,5 ja 40 suuttimet 125:lla pytyllä parhaiten toimineet. Kokeile egr tukkia vaikka oikean kokoisella pultilla jonka pistät pakoputken osioon ja vaikka tiivistät sen jollain tiivistemassalla. Itsellä on noin tehty.

Re: Rieju Marathon

23.6.2014 16:28

Pari kysymystä öljynvaihtoon liittyen:

Oletteko käyttäneet öljynä 10W-40 vai 10W-30 tai 20W-50 jotka ohjekirja kertoo oikeaksi öljyksi?
Mites öljynsuodatin, millaista olette käyttäneet? Menee varmaan samat kuin esim Yamaha WRään?

Re: Rieju Marathon

23.6.2014 16:41

Ite hussessa käyttänyt Yamaha WR öljynsuodatinta koska sama konehan näissä on. Öljynä oon käyttäny Castrol Power 1 Racing 4t 10w50 öljyä

Pikasella googletuksella täällä näyttäis olevan halpaa ainakin. En sitten toimituksesta tiedä.

Re: Rieju Marathon

23.6.2014 17:31

No johan on edullista Castrolia, tuolta pitää laittaa muutama kannu tilaukseen.