Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.1.2008 21:17

Otin tuossa pytyn pois,kun läppäventtiili kaipaa vaihtoa. Oli joskus unohunu kokonaan jälkikiristys pytyn asennuksen jälkeen ja melkein kaikki mutterit sormin auki! Ihme että ajossa ei huomannu mitään.
Onko kellään ollu micronin teharia ja onko siitä ollut mitään apua.

20.1.2008 10:13

Minkäs kokoisia renkaita teillä rg gammassa?

20.1.2008 23:28

Mitäs öljyjä ootte käyttäny rg:n koneessa? Vaihoin konerempan yhteydessä uuet ebc:n kytkinlevyt niin valmistaja ei ainakaan suosittele täyssynteetttisiä öljyjä niitten kanssa.?

Ja mitänkäs toi tuorevoitelu? En oikeen sitä ihan ymmärtäny miten sen saa säädettyä sopivaks. Niitten viivojen pitäs vissii mennä kohilleen jossai vaiheessa? Kuinka luotettavana tota tuorevoitelua voi pitää vai onko siinä ollu paljonkin ongelmia?

22.1.2008 18:36

Kimble92 kirjoitti:Mitäs öljyjä ootte käyttäny rg:n koneessa? Vaihoin konerempan yhteydessä uuet ebc:n kytkinlevyt niin valmistaja ei ainakaan suosittele täyssynteetttisiä öljyjä niitten kanssa.?

Ja mitänkäs toi tuorevoitelu? En oikeen sitä ihan ymmärtäny miten sen saa säädettyä sopivaks. Niitten viivojen pitäs vissii mennä kohilleen jossai vaiheessa? Kuinka luotettavana tota tuorevoitelua voi pitää vai onko siinä ollu paljonkin ongelmia?


Säätäminen on helppoa: kaasarista ruuvi auki, väännät káasua niin että luistissa oleva mollukka on reiän yläreunassa ja katsot, että pumpussa olevat viivat kohdakkain ellei niin säädät vaijeria.
Kiinnostais muuten tietää paljon teidän rg gammoilla on ajettu?

22.1.2008 21:05

Mun Gammal tais olla todelliset kilometrit jo lähempänä 70000km, mutta projektoidessa pääsi mittarista kilometrit pyörähtämään, joten sellaiset 27000km mittarissa.

Mutta siis oikeat tuota ~70tkm luokkaa.

Niin ja siis oli, en tiedä onko nykyinen omistaja ajanut sillä vielä yhtään...

Kaasari

23.1.2008 17:30

Sattuisko keltään löytymään RG.n vakio kaasaria ja vielä hyvässä kunnossa. Oma pyörä kaikin muin puolin täydellisessä kunnossa mutta kaasari jotenkin rikki ja
en oo löytäny korjaussarjaa :(

23.1.2008 22:37

Iigel kirjoitti:Mun Gammal tais olla todelliset kilometrit jo lähempänä 70000km, mutta projektoidessa pääsi mittarista kilometrit pyörähtämään, joten sellaiset 27000km mittarissa.

Mutta siis oikeat tuota ~70tkm luokkaa.

Niin ja siis oli, en tiedä onko nykyinen omistaja ajanut sillä vielä yhtään...


Siis meinaatko että rullasit mittarista yli 40k km pois ?

25.1.2008 14:35

Voisko joku vähän valottaa, että mitä boita gamman sähköosia tarvitsen ja mihin minkäkin johdon kytken, jotta saan kipinän tulemaan eli en tarvitse tuossa vehkeessä mitään valoja tai muita "ylimääräisiä" heebeleitä. Pakoaukon säätimen laitan ehkä toimintaan jos sieltä on se moottori ja muut osat kunnossa, muussa tapauksessa lukitsen sen auki asentoon. Käsi kun olen näissä sähköhommissa...

25.1.2008 15:36

eskoal kirjoitti:
Siis meinaatko että rullasit mittarista yli 40k km pois ?


Onhan se mahollista...
Tai sitten ostin uuden mittariston jossa vähemmän kilometrejä.
Uusi omistaja kylläkin tietää että mittari kilometrit eivät pitäneet paikkaansa.


kokeile tuolta löytää sähköihi apua, epäselviä mutta voivat auttaa vähän http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-rec ... -2391.html

26.1.2008 22:47

No eipä tuossa mitään taloudellista hyötyä ole vaikka rullais pois noita kilsoja. Niin onko kellään ollut micronin teharia? Vissiin aika harvinainen näissä?

27.1.2008 14:56

Mulla on Micronin putki +tt. Mukavan tehokas kone, vääntöä on piikiksi yllättävän hyvin ja olen ajanut gps:ään 152 km/h eli kulkupuoli on kohdillaan. En rg:n ulkonäöstä orkkiksenä todellakaan pitänyt mutta ihastuin noihin tehoihin.
Ja äänet on mukavat, voin sanoa.

27.1.2008 21:34

Tosta tuorevoitelusta vielä että miten luotettava se oikein on ku siitäki kuulu monenlaista huhua.. ei aikasemmin oo käytössä ollu mutta uskaltaako/kannattaako se käyttöön ottaa ku ei öljyjä aina jaksais mukana kantaa ja sen kanssa läträillä..?

28.1.2008 20:24

Kimble92 kirjoitti:Tosta tuorevoitelusta vielä että miten luotettava se oikein on ku siitäki kuulu monenlaista huhua.. ei aikasemmin oo käytössä ollu mutta uskaltaako/kannattaako se käyttöön ottaa ku ei öljyjä aina jaksais mukana kantaa ja sen kanssa läträillä..?


Säätäminen on helppoa: kaasarista ruuvi auki, väännät káasua niin että luistissa oleva mollukka on reiän yläreunassa ja katsot, että pumpussa olevat viivat kohdakkain ellei niin säädät vaijeria. Säädät tuolla lailla ja sillä siisti. Rg:stä saa pienellä vaivalla ihan ok näköisen, kun vaihtaa pienemmät vilkut, joku kiva väri, lyhentää takalokarin ja siirtää sen takalampun siitä lokarista takakatteeseen, kiilloittaa joitakin alumiiniosia ja sit vaikka tuningverkkoa katteissin ym. pientä tuninkia. Ja tosiaan moottori on mukavan tehokas kokoisekseen ja vääntöäkin yllättävän hyvin.

_________________

28.1.2008 22:44

ostakaas joku multa toi gamma pois. helppo projekti tai unelma varaosapyörä HALVALLA!
250¤
puuttuu vaan mäntä yläneulalaakeri ja tiivisteet.
öljyt uusittu koneeseen ja siisti muuten!
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=56930
laittasin muute itelle leluksi, mutta rahapula on aikast kova niin pitää luopua tostakin..
YV:tä vaan rohkeesti jos joku tarttee!

28.1.2008 23:05

suzna kirjoitti:
Kimble92 kirjoitti:Tosta tuorevoitelusta vielä että miten luotettava se oikein on ku siitäki kuulu monenlaista huhua.. ei aikasemmin oo käytössä ollu mutta uskaltaako/kannattaako se käyttöön ottaa ku ei öljyjä aina jaksais mukana kantaa ja sen kanssa läträillä..?


Säätäminen on helppoa: kaasarista ruuvi auki, väännät káasua niin että luistissa oleva mollukka on reiän yläreunassa ja katsot, että pumpussa olevat viivat kohdakkain ellei niin säädät vaijeria. Säädät tuolla lailla ja sillä siisti. Rg:stä saa pienellä vaivalla ihan ok näköisen, kun vaihtaa pienemmät vilkut, joku kiva väri, lyhentää takalokarin ja siirtää sen takalampun siitä lokarista takakatteeseen, kiilloittaa joitakin alumiiniosia ja sit vaikka tuningverkkoa katteissin ym. pientä tuninkia. Ja tosiaan moottori on mukavan tehokas kokoisekseen ja vääntöäkin yllättävän hyvin.

_________________



Tarkoitin lähinnä että uskaltaako sitä käyttää että joutuuko pelkäämään että millon se pettää.. :D Mutta kai sen käyttöön voisi ottaa kuhan kattoo ettei pääse paskaa sinne säiliöön.. Muuten ei luulisi pettävän kun tukkeutumalla?