Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

13.3.2017 17:42

e: eipä mitään :roll:

Re: KTM EXC 125

13.3.2017 18:50

Mitä reittiä teillä menee kaasuvaijeri ja mikä ois paras reitti?

Re: KTM EXC 125

14.3.2017 19:16

Muurari kirjoitti:Mitä reittiä teillä menee kaasuvaijeri ja mikä ois paras reitti?

kahvalta suoraan rungon vasemmalta puolelt

Re: KTM EXC 125

14.3.2017 21:29

ma$$i kirjoitti:Staattori:
-Vihreä-punainen ~+100 ohmia
-Punamusta-punavalkoinen ~15 ohmia

Puola:
Tähän hätään mulla ei ole valmiita arvoja sanoa suoraan, mutta mittaa silti ja kerro tulokset.

Edit: netistä löyty, korjatkaa jos väärässä:

-"Primary coil" - Blue/white -ground 0.30 ohm.
-"Secondary coil" - blue/white -ignition wire - 6.30 kilo-ohm

Tulpanhattu ja johto.

Tsekkaa myös että sytkä on asetettu oikeaan kohtaan (staattorin asento)

CDI boksia ei voi mitata, mutta se voi olla hajalla ja aiheuttaa nimenomaan pätkimistä.

Jännitteensäätimen ei pitäisi sytkään vaikuttaa(?).

Kokeiliko jo pienentää tulpan kärkiväliä?

Niin se pakoaukonsäädin toimi?


Noniin nyt on vihdoin mittailtu ja näyttäs et kaikki ok.
Tulokset kylmällä koneella:
punanen-vihree 92ohm
punavalko-punamusta 13.6ohm
sinivalko-maa 0.3-0.4
sinivalko-tulpanjohto ei antanu mitään lukemia. :roll:

Mitä sitä seuraavaks :D Pitäskö sitä staattorin asentoo katella? :nolo:

Re: KTM EXC 125

14.3.2017 21:54

Johan on perkeen vika :x

Oliko puolanki arvot iha jees?

Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.

Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.

Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..

Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.

Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.

E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ :lol: . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.

Re: KTM EXC 125

14.3.2017 22:28

Muurari kirjoitti:Mitä reittiä teillä menee kaasuvaijeri ja mikä ois paras reitti?

http://www.ktm.com/fi/service/manuals/
Tuolta avaat omaan pyörään sopivan ohjekirjan ja siellä pitäis olla kaasuvaijerin oikea reitti.

Re: KTM EXC 125

14.3.2017 23:41

ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika :x

Oliko puolanki arvot iha jees?

Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.

Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.

Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..

Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.

Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.

E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ :lol: . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.


Puolaan arvot oli joo kunnossa. Cdi liitoksiin suihkautin sähköosien crctä. Pitää vielä huomenna koittaa miten käy ku ei kerinny testaamaan että auttoko liitoksien ramppailu. Ja muut mitä mainitsit

Re: KTM EXC 125

18.3.2017 17:49

Millaisia virityksiä ootte käyttäny näissä vehkeissä, että saa sytytyksen estettyä? Kotarin oma virtalukko 80€. Kannattaisiko ostaa? Vai sitten paljon edullisempi vaihtoehto, että katkaisija jonnekkin piiloon? Levyjarrulukkoa käytän kuitenkin.

Re: KTM EXC 125

18.3.2017 17:53

Mitä lie mankin virtalukko maksaa 16e, niitähän on porukka käyttänyt. Tappokatkaisijan tai CDI-boksin johtojen väliin kytkee.

Re: KTM EXC 125

24.3.2017 18:02

iemelii kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika :x

Oliko puolanki arvot iha jees?

Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.

Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.

Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..

Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.

Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.

E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ :lol: . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.


Puolaan arvot oli joo kunnossa. Cdi liitoksiin suihkautin sähköosien crctä. Pitää vielä huomenna koittaa miten käy ku ei kerinny testaamaan että auttoko liitoksien ramppailu. Ja muut mitä mainitsit


Pientä päivitystä: Eli sytytys oli päin persettä ja laitoin sen nyt oikeeseen kohtaan. Stefa oli ehkä vähä nuhanen, mutta toivottavasti pelaa nyt, kiitos ohjeista!

Re: KTM EXC 125

24.3.2017 22:54

naapurinjerenpekonit kirjoitti:Millaisia virityksiä ootte käyttäny näissä vehkeissä, että saa sytytyksen estettyä? Kotarin oma virtalukko 80€. Kannattaisiko ostaa? Vai sitten paljon edullisempi vaihtoehto, että katkaisija jonnekkin piiloon? Levyjarrulukkoa käytän kuitenkin.

täyskasko ja levyjarrulukko. toimii

Re: KTM EXC 125

25.3.2017 12:19

iemelii kirjoitti:
iemelii kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Johan on perkeen vika :x

Oliko puolanki arvot iha jees?

Tulpan kärkivälin pienennys listalle seuraavaksi.

Se staattorin asento on ihan minuutissa tsekattu, kannattaa katsoa. Eli se staattorin pohjalevyn merkki pitää olla kohdakkain lohkossa olevan oikeanpuolimmaisen merkin kanssa. En nyt muista pitikö vauhtis nappasta irti vai mahtuko sen yläpuolelta kurkkaan viivat.. Voi olla että mahtui, voi olla ettei.

Ja sitten edelleen herää kysymys rikkinäisestä CDI boksista..

Koeta alkuun ottaa se irti, putsaa liittimet ja suihkuttele vaikkapa vähän WD:tä. Sitten tiukasti kiinni. Kontaktiongelmiakin voi olla.

Kannattaa ehkä soitella motokeitaan suuntaan ja selittää vika, jonka jälkeen kysellä vähän suuntaa antavaa diagnoosia.

E: Tuli tässä mieleen että jos suinkin mahdollista niin tarkasta mg puolen stefa. Eli samalla tarkastuksella kuin se staattori, tosin nyt joudut irrottamaan vauhtiksen ja staattorin, jotta pääset stefan tutkaseen. Pitäisi olla ihan kuiva eikä yhtään kostea/hikoillut. Kasauksessa momenttiavain on ystävä. Ja vinkkinä, PV:n ulosvetäjällä saa täydellisesti vauhtiksen irti ja maksaa huimat 5€ :lol: . Itse kannattaa viritellä vauhtiksen kiinnipitotyökalu, viimeistään remonttia tehdessä sitä tarvitsee ja onhan sellainen hyvä olla.


Puolaan arvot oli joo kunnossa. Cdi liitoksiin suihkautin sähköosien crctä. Pitää vielä huomenna koittaa miten käy ku ei kerinny testaamaan että auttoko liitoksien ramppailu. Ja muut mitä mainitsit


Pientä päivitystä: Eli sytytys oli päin persettä ja laitoin sen nyt oikeeseen kohtaan. Stefa oli ehkä vähä nuhanen, mutta toivottavasti pelaa nyt, kiitos ohjeista!


No ei, vieläki tekee sitä samaa, mikä ihme siinö voi olla :x

Re: KTM EXC 125

25.3.2017 12:29

Eli siis tuossa kuvaa missä kohti sytkä oli, nyt se on oikeenpuolimmaisen viivan kohalla. Tosiian stefa oli ehkö hiukan nuhainen, voisko johtua siitä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: KTM EXC 125

25.3.2017 16:05

CDI :lle ääni, koeta jostain lainata testiin :s

Helvetin myöhäsellä on ollu kyl sytkä :eek: ... Tiedätkö onko siellä wisecon tms tarvikekampura sisällä? Osassa niistä on joutunut käyttämään sytytystä "väärällä kohtaa" ? Selittäisi vähän tuota. On meinaan paha jos siellä on tarvike, jossa sytkä pitää asettaa ns väärään paikkaan ja nyt oikeassa kohdassa onkin liian aikaisella. Voi nakuttaa ikävästi männän paskaksi. Tiedustelisin ex omistajalta syytä tuohon sytkän vanhaan asentoon :) ..

Mg puolen stefa on kotareissa vähän tyyppivika, joka aiheuttaa erikoisia ongelmia :x .. Paha sanoa onko siitä kyse. Muistaakseni vaihto onnistuu ihan yksinkertaisesti ulkokautta ettei tarvitse lohkoja avata..? En sano varmaksi, joku fiksumpi voisi varmistaa

Re: KTM EXC 125

25.3.2017 16:46

Jos pyörä on joskus toiminut, niin tuskin sytkä on itsellään kääntynyt, eli voi hyvinkin olla että tarvikekampuran myötä sytkää on säädetty. Muistaakseni wisecon setissä ohjekin sanoo kääntämään vauhtipyörää oikealle niin paljon kuin se menee, eli kokolailla varmaan juuri tuon verran kuin mitä se sulla on ollut.

Siinä tapauksessa jos pyörä on joskus toiminut noilla osilla, niin tosiaan ettisin vikaa muualta, esim siitä CDI-boksista.