Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.4.2013 19:31
Kumpaa suosittelette; eturenkaassa ei ole paljoakaan pintaa jäljellä, niin vienkö huoltoon vaihdettavaksi vai vaihdanko ite. Ei ole kokemusta eikä minkään näkösiä laitteita. Velottavat kuiteski työstä sen 75e.. Tossa olis kohta puoliin 12tkm huolto niin vaihtavatko ne sen siellä samalla.
Voi tulla vähän kaalliiks huolto kun on valmiiks jo yli 200e maksava huolto
28.4.2013 21:00
Jos sittekkin vaa kasaisit pyörän ja veisit jollekkin joka näistä ymmärtää..
Ota sen verran pois (tankki ainakin) että pääset kanteen käsiks, se ja pytty siitä veks niin näät millaisessa kunnossa mäntä ja pytty on. Kai oot kattonu pakoaukosta etukäteen onko männässä naarmuja jne? Koita myös onko veivissä välystä, noilla kilsoilla voi jo ollakkin.
28.4.2013 21:16
jjYsäri kirjoitti:Kumpaa suosittelette; eturenkaassa ei ole paljoakaan pintaa jäljellä, niin vienkö huoltoon vaihdettavaksi vai vaihdanko ite. Ei ole kokemusta eikä minkään näkösiä laitteita. Velottavat kuiteski työstä sen 75e.. Tossa olis kohta puoliin 12tkm huolto niin vaihtavatko ne sen siellä samalla.
Kannattaa suosiolla viedä vaihdettavaks, nää katurenkaat on niin kovia raudoilla väännettäväks. Neuvottele joko huollon kanssa renkaanvaihdosta sopiva tarjous, tai sitten vie pyörät erikseen toiseen liikkeeseen, vanteelta-vanteelle on halvempaa kuin alta-alle.
28.4.2013 21:23
Aika ryöstöä kyllä 75e!! Itsellä maksoi renkaan vaihto renkaineen päivineen (Sawan kumi) 50e.. Irroitin siis vanteen kotona pyörästä ja vein sen rengasliikkeeseen.
28.4.2013 21:30
Veloittavat
työstä 75€?
Täälläpäin se työ on rengasliikkeessä 15€, MP-liikkeessä 10€ kun viet renkaan vanteineen ja uuden renkaan jonka lyövät kiinni. Vai tarkoitatko, että tuohon 75 euroon sisältyy uusi rengaskin?
28.4.2013 21:54
"Jos sittekkin vaa kasaisit pyörän ja veisit jollekkin joka näistä ymmärtää.. "
"Kai oot kattonu pakoaukosta etukäteen onko männässä naarmuja jne?" et säkään hirveesti näytä tietävän Kolmetoista, nelarista näät korkeintaan mitä on männän päällä. ei sivuja. tosi vaikeeta nähdä edes männän päälle ja jos sattuu jotain näkemään niin jotain hyvin pientä...
28.4.2013 21:58
Kolmetoista kirjoitti:Jos sittekkin vaa kasaisit pyörän ja veisit jollekkin joka näistä ymmärtää..
Ota sen verran pois (tankki ainakin) että pääset kanteen käsiks, se ja pytty siitä veks niin näät millaisessa kunnossa mäntä ja pytty on. Kai oot kattonu pakoaukosta etukäteen onko männässä naarmuja jne? Koita myös onko veivissä välystä, noilla kilsoilla voi jo ollakkin.
Pakko ruveta pätee, onnittelen jos näät männän pakoaukosta, tässä koneessa se kun ei vaan ole mahdollista, taidan nähdä venttiilin sieltä ennemmin?
28.4.2013 21:59
Jaahas
Jos nyt tosiaan pitää ruveta kyselemään, että mitä pyörästä pitää purkaa niin onkoha ihan hyvin näistä selvillä? Järki käteen tässä(kin) asiassa niin selviää aika pitkälle. Kansi on helppo vääntää vinoon ja tehdä muuta haittaa vehkeelle jos tekee huolimattomasti tms. Kellonaika pisti vähän silmään, itse en alkaisi iltaa myöten pyörää purkamaan. Päivällä vireämpänä osaa ajatella asioita erilailla ja tehdä myös paremmin oikeita päätöksiä.
28.4.2013 22:21
Onkos siitä haittaa kun lipsahti jäähdytysnestettä pari senttiä maksimimerkin yläpuolelle?
Entä kuinka kriittistä on jos öljytikkuun ei jää yhtään öljyä kun ilman kiertämistä sen pystyasennossa kattoo ja kiertämällä tulee vähän vajaa puoleen?
Huomenna lisään kuiteskin öljyä mutta kunhan kysyn.
28.4.2013 22:33
Aksuli96 kirjoitti: Entä kuinka kriittistä on jos öljytikkuun ei jää yhtään öljyä kun ilman kiertämistä sen pystyasennossa kattoo ja kiertämällä tulee vähän vajaa puoleen?
Huomenna lisään kuiteskin öljyä mutta kunhan kysyn.
Taitaa olla sullaki kohta koneen avaaminen edessä. Tostahan se aina alkaa että kone syö öljyä. Öljynmäärä kuuluu kattoa pyörän ollessa pystyssä vaan painamalla tikku paikalleen ja ottamalla pois, ei kääntämällä kierteille.
28.4.2013 23:47
Kuinkas usein te sitten lisäilette sitä öljyä? Että kuinka paljon tää normaalisti syö?
28.4.2013 23:48
Normaalisti ei pitäis syödä ollenkaan.
29.4.2013 0:32
Jahas no en tie onko huoltomiehet voineet laittaa noin vähän vai onko tosiaan kone huonossa kunnossa. Lisäilen ja seuraan tota kulutusta...
E: voiko olla mahdollista että sitä öljyä on kadonnut koska pyörä ollu reilu tonni sitten huollos jossa vaihettiin öljynsuodatin ja öljyt? Jtn tommosta luin yzf-r foorumilta...
29.4.2013 1:06
Lisää öljyä sen verran että siellä on se sopiva määrä ja seuraa tilannetta. Jos kone on huonossa jamassa niin voi syödä hyvinkin reippaasti öljyä tuon 1000km aikana.
Käytitkö pyörää sattumoisin Jyväs-Marinessa huollossa? WR topicissa oli puhetta, että ovat laittaneet pyöriin liian vähän öljyä huollossa. Tuo öljytilavuus on niin pieni, että muutamankin desilitran vaje aiheuttaa kovaa rasitusta koneelle ja näin vakavan moottorivaurion riski kasvaa.
29.4.2013 8:27
Juu seurailen. Tampereen Yamaha-centterissä oli huollossa.
E: kai muuten erimerkkisiä öljyjä saa sekottaa?