Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.5.2013 17:48
Kummassa syylärissä ei ollut nestettä? vai molemmissa? itellä on ainakin oikean puoleisessa ja paisarissa, voiko tuon vasemman syylärin nesteitä tarkistaa mistään?
22.5.2013 17:50
se taitaa tasaantua automaaattisesti, eli jos oikeanpuolisessa oli nesteitä, ei vika taida johtua ainakaan siitä..
23.5.2013 22:05
Millasii takarenkait porukka on ostanu tähä ku pitäis uus saada?
24.5.2013 17:00
j3p4 kirjoitti:tumpula24 kirjoitti:Nyt alkaa vi**ttamaan tuo sel1 fail sel2 fail kun vilkkuu mittarissa kokoajan ja ollut siinä koko kevään, olis kiva nähdä mittarissa muutakin kuin virhekoodeja. Asiaa kysyin facebookissa Husqvarnalta ja vastaus oli tämä "This means that there might be a faulty component please contact your next dealer. You can find the Husqvarna Motorcycles Dealer next to you at
http://www.husqvarna-motorcycles.com/en/find-dealer"
uskoisin että vika löytyy anturista vaihdepolkimen vasemmalta puolelta, kun tässä pitäisi näkyä N mittarissa mikä tarkottaa vapaata, mutta sitä ei ole mun pyörässä näkynyt koskaan, paitsi aina välillä vilahtaa kun herjaa tuota virhekoodia.
Joten onko jollakin ideoita tämän korjaamiseen tai saisi edes tuon virhekoodin katoamaan. Onko jotain keinoa kokeilla onko se vika edes siinä anturissa ennenkun uutta alkaa tilailemaan, huoltoonkaan ei huvittaisi viedä keskellä kesää kun huollossa taas varmaa menee vähintää se kuukausi kun pyörä muuten toimii moitteettomasti.
Itselläni luki ensimmäisenä päivänä mittarissa FAIL ja yritin selvittää asioita maahantuonnin ja myyjä liikkeen kautta, mutta missään ei oltu kuultu mitään.. Itse aloin etsimään vikaa ja huomasin, että syyläriin ei oltu laitettu myyntihuollossa yhtään nesteitä..He olivat laittaneet paisariin nestettä, mutta se ei ollut päässyt sieltä syyläriin ja kone kävi aika kuumana..
Itsellä luki nyt keväästä FAIL mittaristossa johtui siitä että akussa oli liian vähän varausta.
24.5.2013 17:41
En kyllä usko että akusta johtuu kun startti ja muut sähköt toimivat hyvin, mutta ainahan se kannattaa koittaa.
24.5.2013 20:43
tumpula24 kirjoitti:En kyllä usko että akusta johtuu kun startti ja muut sähköt toimivat hyvin, mutta ainahan se kannattaa koittaa.
En välttämättä uskokkaan, mutta se fail taitaa tulla aikamonesta eri asiasta siihen mittaristoon mitä oon lukenut ja mistään ei tunnu tarkkaa selvitystä löytyvän.
24.5.2013 22:10
Kierrättelin hussea kohtuu pitkän ajolenkin jälkeen niin oikean syylärin yläosasta (en ole varma mistä kohti kun koko paska oli jäähdytysnesteen peittämä) tuli lorottamalla ulos jäähdytysnestettä
Mikähän on mennyt pieleen kun eikös ylimääräisten paineiden kuuluisi mennä paisuntasäiliöön eikä korkista/letkujen liittimistä ulos? Korkki ja letkut oli kunnolla kiinni, korkin tiiviste on kunnossa ja paisuntasäiliöön menevä letku Ei ollut tukossa.. Onko muille käynyt tälläistä "keittämistä"? Aika outoa, kun ei se noin ole ennen tehnyt vaikka hellekelissä on kumiakin polteltu.. Vastauksia kiitos!
1.6.2013 18:53
Auttakaa miestä mäessä! Eli tänä aamuna kouluun lähtiessä husse oli vähän nihkeä käynnistää ajoin kouluun ja matkalla pätki jokseeenkin kummasti. putkeen ampui ja ikävästi nyki jos koitti pintakaasulla madella. Pätkimistä ilmenee muulloinkin kuin pintakaasulla. Käy laihalla??
Käsittääkseni tässä pyörässä ollu joskus ennenki sama vika joka johtui egr venttiilistä joka sittemmin poistettiin.
Tankissa on bensaa tekee samoja temppuja varatankilla ja normi tankilla. Korvaus ilmaa saa kanssa hyvin. Tulppa oli vaaleahko kärkiväli ok.
2.6.2013 13:06
Saako jostain niitä pelkkiä sirompia takakatteita (510cc hussen takakatteita muistaakseni?). Ainakin mp-racingissa myydään koko katesarjaa, mut ei ois tarvetta ko niille takakatteil.
2.6.2013 15:35
Kyllä se mp-racing sulle pelkät takakatteet myy kun soitat tai pistät sähköpostia, ja samaten kaikki hussen jälleenmyyjätkin niitä myy.
Ja sitä tietopankkiakin voi lukea, siellä on mainittu mistä pyörästä ne sirommat katteet löytyy.
4.6.2013 2:33
Saankin ajaa sitten seuraavan talven Hussella piikkirenkailla, koska mopo menee mitä luultavammin vaihdossa.
Onkohan tämmösellä kuinka hauska ajaa talvella?
Mopolla meinannu niin perkeleen monesti kaatua urissa, että nähtäväksi jää miten tulee kolaroitua
4.6.2013 7:19
Hyvillä piikkirenkailla talvella ajaminen on hauskaa, huomoilla piikeillä tai ilman piikkejä ei niinkään hauskaa.
5.6.2013 1:00
Menee. Kaikin puolin hyvä peili, eikä mene rikki sitten millään, paitsi jokasella vastaan tulevalla on samanlainen
5.6.2013 1:07
Täälläpäin on yhdellä mopossa sellainen, eli ei oo massapaskaa täälläpäin