Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.12.2011 20:30
saako kiertokankeen muka ne neulalaakerit ja prikat erikseen? Mun tietääkseni myydään pakettina kiertokangen kansaa vai meinaatko kampiakselin laakereita?
15.12.2011 9:58
Kyllä motoklinikalta möivät mulle, laakerin, prikat ja tapin. En sitten tiedä miten daytonalla tai purolla toimitaan tämän asian suhteen.:p
15.12.2011 15:45
meinaat varmaan nyt sitä kangen yläpään neulalaakeria ja tappia, kun ei noita ainakaan normaalisti myydä erikseen
15.12.2011 18:55
Eikun nimenomaan tarkotan sitä kiertokangen alapään laakeria.!
15.12.2011 21:46
miten tiukat huoltovälit tälläsess pyöräss on?
15.12.2011 23:10
marko_2 kirjoitti:miten tiukat huoltovälit tälläsess pyöräss on?
Aikalailla tiukimmat mitä piikeissä on. Aikalailla samaa ku kotareissa.
10h öljyt, 80h mäntä, 200-300h koneremppa.
15.12.2011 23:22
Mikähän mahtaa olla temmin vaihteistossa vikana? Vika ilmeni että vaihteet ei vaihtunu välillä ollenkaan. No otin koneen pöydälle ja kytkinkopan auki ja käänsin koneen katolleen niin vaihteet meni pienemmälle ja sitte käänsin oikeen päin ja isommalle. Pelkästään noin toimii vaihteet nyt kun kone on pöydälle, mikähän mahtaa olla vikana? Että tietää mihin varautua kun konetta alkaa halkaseen...
15.12.2011 23:29
Poutti kirjoitti:Mikähän mahtaa olla temmin vaihteistossa vikana? Vika ilmeni että vaihteet ei vaihtunu välillä ollenkaan. No otin koneen pöydälle ja kytkinkopan auki ja käänsin koneen katolleen niin vaihteet meni pienemmälle ja sitte käänsin oikeen päin ja isommalle. Pelkästään noin toimii vaihteet nyt kun kone on pöydälle, mikähän mahtaa olla vikana? Että tietää mihin varautua kun konetta alkaa halkaseen...
Paha sanoo mitään tästä. Ellei sitten jollain omaa kokemusta ole.
Kone halki vaan :/
16.12.2011 0:12
Ennenkun lohkaset niin tarkista vaihderummun päästä eli se tanko mihin vaihdepoljin tulee, niin sen toinen pää siellä on haarukka ja haarukka tulee vaihderummun päähän pura se pääty ja kato onko ne pienet jouset kunnossa. Koliseeko kun konetta käänte jos kolisee niin vaihteensiirtäjät tod näk jotenkin paskana/irti ja rattaat menee miten haluu tai sitten ne tapit paskana, jotka pitää vaihteensiirtäjiä.
17.12.2011 1:09
Mites tohon tm smr 125 sais modattua esim kotarin enskavanteet? Tai saako siihen ylipäätään mitään enskoja?
17.12.2011 15:03
Kotarin vanteet voi mennä kun vaihtaa laakerit ja sorvaa holkit napoihin niin että tulee keskelle ja varmaan sama ketjujako niin kotarin takaratas käy. Jarruista en sitten tiedä. Mulla saattaa olla kaupattavana tm:n omat enskat excelin kehillä ja tm:än omilla navoilla jos tarpeeksi maksetaan.
19.12.2011 22:32
Nyt vika selves, oli siitä vaihteensiirtimestä niiden tappien alta toisesta jousesta pari kierrettä poikki. No laitoin kytkinpuolen läjään ja kopan kiinni niin käynnistinpoljin toimii tosi tahmeasti eikä palauta jos kiristää ihan kireälle joka pultin, heti kun löysää niin palauttaa ja toimii normaalisti. siinä on kaikki osat oikein ja eihän sitä sinne väärinkään taida paikolleen saada, mikähän on? enkö vaan oikeasti osaa kun oon sen varmaan 10 kertaa purkanu ja läjänny ohjeiden mukaan...
20.12.2011 0:01
Ei sitä sinne eóikein väärin saa. Kato et on puhdas ja voitele joka paikka. Ja onhan sulla paperi tiiviste siinä kopan alla ettei tiivisteliimaa. Saattaa mennä liian lyttyyn ja tulee ahtaat oltavat. Ja niitteen jousien hajoaminen on temmin tyyppivika mulla ja monella muulla mennyt.
20.12.2011 9:38
Pikkuveli kirjoitti:Ei sitä sinne eóikein väärin saa. Kato et on puhdas ja voitele joka paikka. Ja onhan sulla paperi tiiviste siinä kopan alla ettei tiivisteliimaa. Saattaa mennä liian lyttyyn ja tulee ahtaat oltavat. Ja niitteen jousien hajoaminen on temmin tyyppivika mulla ja monella muulla mennyt.
Joo on paperitiiviste kyllä. On vaan tosi pienestä kiinni se että toimis normaalisti...
21.12.2011 1:15
On han jousi oikeassa paikassaan ja ei ole väsynyt? toimiko enne kunnolla eli jos polkimen päästi alhaalta, niin paukahti kunnolla ylös?