Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.4.2009 19:34

ghzz kirjoitti:Kuuluuko rave1:n vetää solenoidin sisäosa sisään virrat laittaessa päälle vai vasta käynnistäessä? vai vetääkö se sitä ollenkaan sisään tyhjäkäynnillä tai kun laittaa virrat päälle. Itelläni ei vedä ja jos kuuluis vetää niin missähän mahtaa olla ongelma?

Eilen kysyin räsätopiikissa tätä, eli rave aukeaa vasta tyhjäkäynnillä, sit kiihdyttäessä laskee ja tehopiikillä taas nousee.

19.4.2009 19:57

Larzes kirjoitti:Eilen kysyin räsätopiikissa tätä, eli rave aukeaa vasta tyhjäkäynnillä, sit kiihdyttäessä laskee ja tehopiikillä taas nousee.

Kiitokset! säikähin jo että ois rikki =]

20.4.2009 16:23

kellään ideoita mikä vikana kun rave2 laippa löi männän paskaks vaikka oli oikeinpäin ja muuteki iha oikei asennettu :roll:

Käykö replican takaiskari sport pro:hon vai onko ne erilaiset?

taitaa olla näis aika yleinen ongelma toi takaiskarin venähtämine..

Mistä uusi? täytyy etsiä käytetty jostain, vai tietääkö joku mistä saisi uutena?
Löysin uuden jostain nettikaupasta mut hinta alko nelosella ja oli pari nollaa perässä ni ei oikei innosta :lol: :lol:

20.4.2009 23:17

Ansta kirjoitti:kellään ideoita mikä vikana kun rave2 laippa löi männän paskaks vaikka oli oikeinpäin ja muuteki iha oikei asennettu :roll:

Muistitko säätää raven? Eli tatti pohjaan ja siitä 12 naksahusta vai oliko se 15, en nyt muista mutta alotat säätämisen tosta 12 naksahuksesta.
Ansta kirjoitti:taitaa olla näis aika yleinen ongelma toi takaiskarin venähtämine..

jep, itellä iskari ihan loppu.
Ansta kirjoitti:Mistä uusi? täytyy etsiä käytetty jostain

Älä missään nimessä hommaa käytettyä. Se on taas pari viikkoa ja se on siinä.

21.4.2009 10:02

Miten ton aprikan perää nostetaan? Ootteko käyttäny koropalaa takahäkkiin vai pystyykö ton iskarin korkeutta säätämään?

21.4.2009 10:18

kyl mää sen raven säädinki 15 naksuu ja silti kävi tollee.. vähän vituttaa ku oikein oli kaikki laitettu ja uus mäntä otti ja läks...


Miten noi af1 männän koot tietää et mistä hitosta tiedän minkälaine on oikea on kuutta eri kokoa scatterilla 53.95mm ----> 53.99mm.

Eli siis noi on proxin mäntiä, ja mulla on vanhan pyörän mukana tullut proxin varmaan 100km ajettu mäntä tosi hyväkuntone yhellä männänrenkaalla, ni aattelin laittaa sen ton uuden pytyn kanssa.
(pytty oli muuten gilardoni 2 ihan hyvässä kunnossa, 55e makso mäntä + pytty)

mut nyt ongelmana mistä tiedän uskaltaako sen tuonne tyrkätä ku noita välyksiä on niin saakelisti.

Mauserilla mitattuna prox on 54mm, ja sylinterin mukana tullut 2 renkainen mäntä saman kokoinen, eli mauserilla en eroa ainakaan huomaa. Sen takia tuo proxi himottas ku se on paremmassa kunnossa ku tää toine ja sillä vaa varmaan vähän lisäpotkua :lol:
vai onks tää proxin mäntä ees, siinä lukee made in austria, männän imuhelmassa on lyhennetty tai siinä on sellanen puolipyöreä kohta, kun taas 2 renkaisessa se on tasainen

et uskaltaaks sen survasta tonne pyttyy ja pytty kii?

EDIT: näppituntumalta kun laittaa proxin toho pyttyy ni se tulee sielt pois kun vähän heiluttelee pyttyä, sit täl toisel männäl ei tule

et minkälaisen välyksen tää vaatii?

EDIT: vertasin tossa gilardoni 1 ja gilardoni 2 kanavia: Aivan samankokoiset mittausten perusteella.
Luin italialaisia foorumeja asiasta, ja numero ilmaisisi vain laitoksen jossa sylinteri fuusioitiin :idea:
Saksalaisellakin apriliafoorumilla oli puhetta, että sylinteri on sama mutta niistä on hiottu 2 pois ja painettu ykkönen tilalle. Erona on, että Gilardoni 1/2 on rotax 123 koneesta, ei 122.

jospa se uudemman pari hevosvoiman ero on tehty vaan sillä 34mm dellortolla?

21.4.2009 17:48

Tässä mitattiin pytty ja vanha mäntä.. Mäntä oli melko pieni koko ja pytty täysin alkuperäisissä mitoissa ja kunnossa. Ei edes yhtään kulumaa. Ja yli 50k ajettu pyörä :lol: No, tilattiin proxin A-koon mäntä ku pienin oli :D

Sit asiaan, ei kellään ole myynnissä replicaan sopivaa takajarrusylinteriä, joka olisi kunnossa. (itsellä tiiviste rikki, ei tietoa mistä semmosta tiivistettä ehkä vois saada halvalla?)

21.4.2009 20:39

Larzes kirjoitti:Tässä mitattiin pytty ja vanha mäntä.. Mäntä oli melko pieni koko ja pytty täysin alkuperäisissä mitoissa ja kunnossa. Ei edes yhtään kulumaa. Ja yli 50k ajettu pyörä :lol: No, tilattiin proxin A-koon mäntä ku pienin oli :D

Sit asiaan, ei kellään ole myynnissä replicaan sopivaa takajarrusylinteriä, joka olisi kunnossa. (itsellä tiiviste rikki, ei tietoa mistä semmosta tiivistettä ehkä vois saada halvalla?)


http://www.pjme.co.uk/acatalog/Brake_Parts_.html Tuolla näyttäs olevan ja tilaamineenkaan ei ole kovin vaikeaa... Suomessa taitaa maksaa joku 60e.

21.4.2009 21:20

Siis käykö tähän jopa rs 06 vuosimalliin sopivat takajarrun tiivisteet?

Siis tämä:
Aprilia RS125 Rear Brake Caliper Service Kit
Rear Brake Caliper Service Kit To Fit The Aprilia RS125 1999-2005 You get 2 piston seals, 2 dust seals; bleed nipple cap & 1 joint oring

21.4.2009 22:08

Larzes kirjoitti:Siis käykö tähän jopa rs 06 vuosimalliin sopivat takajarrun tiivisteet?

Siis tämä:
Aprilia RS125 Rear Brake Caliper Service Kit
Rear Brake Caliper Service Kit To Fit The Aprilia RS125 1999-2005 You get 2 piston seals, 2 dust seals; bleed nipple cap & 1 joint oring


En tiiä meneekö työsylinterin tiivisteet, kun äsken käsitin, että puhuit pääsylinteristä :)

21.4.2009 23:18

Juu eipä mtn :)

Onko kellään osina myynnissä af1:stä, josta voisi myydä tuon työntösylinterin (sen koko paskan siis). Ei tiedä tuolta purkuosista mennä tilaamaan jos sekin on paskana ja kaverilta jos ostaa kiinalaisesta minikrossista tommosen ni voipi seki olla herkkä menee rikki? :lol:

22.4.2009 13:59

Ansta kirjoitti:EDIT: vertasin tossa gilardoni 1 ja gilardoni 2 kanavia: Aivan samankokoiset mittausten perusteella.
Luin italialaisia foorumeja asiasta, ja numero ilmaisisi vain laitoksen jossa sylinteri fuusioitiin :idea:
Saksalaisellakin apriliafoorumilla oli puhetta, että sylinteri on sama mutta niistä on hiottu 2 pois ja painettu ykkönen tilalle. Erona on, että Gilardoni 1/2 on rotax 123 koneesta, ei 122.

jospa se uudemman pari hevosvoiman ero on tehty vaan sillä 34mm dellortolla?


Mulla on myös molemmat pytyt, ja ainakin itelläni gilardoni 2:sen kanavat ovat korkeammat kuin ykkösen, erottaa jo ihan helposti silmämääräisesti.

23.4.2009 8:46

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=83893

23.4.2009 15:06

itteläni männän koko on 54mm

23.4.2009 17:06

jansu91 kirjoitti:juu elikkäs taas pitäs vähän kokeneempien puoleen kääntyä. Tuli tämmöne pienehkö ongelma että kun tuo koko perä purettiin, putsattiin ja tarvittaessa osia uusittiin. niin takasin kytkettyä ei enää takajarru toimi. takavalokaan ei toimi ku hetken pumppaamisen jälkeen ja kun antaa hetken olla on paineet taas hävinny eikä valo syty. eli ite kysymykseen..

onko nyt menny sitten koko takajarrusylinterisysteemi rikki? vai onko vaan ilmattu väärin? vai onko kenties joku tukossa vai jotain muuta vikaa?


nyt löyty vika. Ostin 60e tiivisteet ja männän siihen poljinsylinterille(?) mutta siltikään ei vika korjaantunu. no avattiin sitten koko perä taas uusiks nii eiköhä ollu koko takajarrusatula sen verran ruosteessa että ei männät liikkunu. Nyt oli yön uiskentelemassa CRC:ssä eikä niitä saa sieltä vieläkään pois. Että jos joltakin nyt sattuis löytymään toimiva takajarrusatula mäntineen ja tiivisteineen niin voisin ostaa!