Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.3.2017 11:39
Mites tollane 06 ktm exc jolla ajettu n 1000h, mitä vikoja voisi jo olla ja onko nää jo aika pommeja jos tollasen hankkis? 1000h kohalla luulis jo et vaihteiston rattaita tai jnt kalliimpaa ja isompaa pitäis vaihella. Mites on?
7.3.2017 13:58
Pa säädintä tutkimassa, haluaisko joku neuvoo miten tsekkaan toimiiko? yt ei oikee mitöön löytynyt
Edit: väärä häly kokeili vähä nii kyllähän se löyty!
8.3.2017 17:17
ma$$i kirjoitti:iemelii kirjoitti:https://youtu.be/7ysbr2u6r_8 pätkä ajosta, vähä huono vidi ku huuatan välillä kytkinpohjassa ku en tajunnu ettei käsiä näy oikee
toivottavasti jotain selvää saa
No on kyllä aika häiritsevää pätkimistä
..
Ei kuulosta omaan korvaan kyllä yhtään säädöistä johtuvalle
Sähköihin suuntaisin seuraavaksi
Nyt ois yleismittari kädessä, mitä kaikkea piti mitata ja mitä pitäisi antaa lukemaksi?
8.3.2017 17:58
Staattori:
-Vihreä-punainen ~+100 ohmia
-Punamusta-punavalkoinen ~15 ohmia
Puola:
Tähän hätään mulla ei ole valmiita arvoja sanoa suoraan, mutta mittaa silti ja kerro tulokset.
Edit: netistä löyty, korjatkaa jos väärässä:
-"Primary coil" - Blue/white -ground 0.30 ohm.
-"Secondary coil" - blue/white -ignition wire - 6.30 kilo-ohm
Tulpanhattu ja johto.
Tsekkaa myös että sytkä on asetettu oikeaan kohtaan (staattorin asento)
CDI boksia ei voi mitata, mutta se voi olla hajalla ja aiheuttaa nimenomaan pätkimistä.
Jännitteensäätimen ei pitäisi sytkään vaikuttaa(?).
Kokeiliko jo pienentää tulpan kärkiväliä?
Niin se pakoaukonsäädin toimi?
9.3.2017 0:11
ma$$i kirjoitti:Staattori:
-Vihreä-punainen ~+100 ohmia
-Punamusta-punavalkoinen ~15 ohmia
Puola:
Tähän hätään mulla ei ole valmiita arvoja sanoa suoraan, mutta mittaa silti ja kerro tulokset.
Edit: netistä löyty, korjatkaa jos väärässä:
-"Primary coil" - Blue/white -ground 0.30 ohm.
-"Secondary coil" - blue/white -ignition wire - 6.30 kilo-ohm
Tulpanhattu ja johto.
Tsekkaa myös että sytkä on asetettu oikeaan kohtaan (staattorin asento)
CDI boksia ei voi mitata, mutta se voi olla hajalla ja aiheuttaa nimenomaan pätkimistä.
Jännitteensäätimen ei pitäisi sytkään vaikuttaa(?).
Kokeiliko jo pienentää tulpan kärkiväliä?
Niin se pakoaukonsäädin toimi?
Kiitoksia! Pa säädin toimi joo ja kärkiväliä en oo koittanu pienentää vielä, aattelin että mittailis eka?
edit: mistäs nään mikä on oikee kohta yms
9.3.2017 7:29
Miehistä_Miehin kirjoitti:Mites tollane 06 ktm exc jolla ajettu n 1000h, mitä vikoja voisi jo olla ja onko nää jo aika pommeja jos tollasen hankkis? 1000h kohalla luulis jo et vaihteiston rattaita tai jnt kalliimpaa ja isompaa pitäis vaihella. Mites on?
1000h tarkoittaa n.50000km jos se on ollut katukäytössä ja taivas yksin tietää minkälaisessa kunnossa pyörä on. Kaikki riippuu siitä miten siitä on pidetty huolta, en tarkoita tarroittamista ja päivittäistä pesemistä, vaan sitä onko pyörää huollettu asianmukaisesti ja vaihdettu uusia osia kuinka paljon.
9.3.2017 10:15
Miehistä_Miehin kirjoitti:Mites tollane 06 ktm exc jolla ajettu n 1000h, mitä vikoja voisi jo olla ja onko nää jo aika pommeja jos tollasen hankkis? 1000h kohalla luulis jo et vaihteiston rattaita tai jnt kalliimpaa ja isompaa pitäis vaihella. Mites on?
Yksi iso ongelma saattaa olla myös jo lohkojen kunto, jossei ole vaihdettu, sekä miten on alustaa huollettu. Alustan laakereiden huolto ja uusiminen on monelle asia johon ei kiinnitetä huomiota, pyörän jatkuva pesu ja vahaus on monen mielestä se tärkein ja alustan neulalaakerit jää rasvaamatta.
9.3.2017 10:34
iemelii kirjoitti:Kiitoksia! Pa säädin toimi joo ja kärkiväliä en oo koittanu pienentää vielä, aattelin että mittailis eka?
edit: mistäs nään mikä on oikee kohta yms
Meinaatko staattorin oikeaa kohtaa/ asentoa tällä?
Staattorin pohjalevyssä on kohdistusviiva, joka pitää kohdistaa lohkosta löytyvään viivaan. Lohkossa on kaksi viivaa:
-vasen on tarkoitettu kokusan 2k-1 ja 2k-2 staattoreille.
-oikea kokusan 2k-3 staattorille, joka sulla pitäisi mielestäni olla jos 06 kyseessä. Eli kohdistat oikean puoleiseen viivaan.
Staattorin pohjalevystä kääntämällä voi muuttaa sytytysennakkoa myöhäsemmälle tai aikasemmalle, mutta viivat ovat varmasti toimivat ohjearvot.
10.3.2017 0:29
Tietääkö kukaan meneekö SX 125:sen 13-15 kaikki muovit EXC 2014:seen?
10.3.2017 18:19
Osaako kukaan sanoa että käykö -13 vuoden piikkisen exc:n kytkinposki -12 malliin? Nimimerkillä ostan boyesenin jos käy. (:
10.3.2017 20:47
Tämänkin voisi helposti katsoa vaikka motopalvelun spare parts finderista ja verrata osanumeroita jossei muuten tiedä.
Mutta kyllä, ne ovat identtiset kopat (sama osanumero). Eli sopivat päittäin 12<->13
11.3.2017 19:28
Jaahas. Ny sitte on kotari tallisa ja vanhan omistajan patentti polttimo päätti sulattaa umpiota
Mistäs tommossee sais umpion(ja sen kumin ja johdot, vanha omistaja oli päättäny heittää sen kumin pois ja johdot oli laitettu suoraa polttimoo
)
11.3.2017 19:35
mäxä00 kirjoitti:Jaahas. Ny sitte on kotari tallisa ja vanhan omistajan patentti polttimo päätti sulattaa umpiota
Mistäs tommossee sais umpion(ja sen kumin ja johdot, vanha omistaja oli päättäny heittää sen kumin pois ja johdot oli laitettu suoraa polttimoo
)
Ebaystä jos et alkuperäistä ja yhtä laadukasta halua
12.3.2017 18:57
Onko kenelläkään tarvetta supermotovanteille.
Kehät mustat, navat KTM oranssit. Kunto hyvä, Renkaat huonot ja vaihdettava.
3.5 X 17 etuvanne ja 5.00 X 17 takavanne. Jarrulevyt on, mutta voi olla, että niille on käyttöä.
Hyväkuntoinen alumiininen takaratas teräspiikeillä kuuluu hintaan.
Olleet KTM 125 -2012 mallissa. Jäänyt ylimääräiseksi projektista.
Hinta 550 €.
Kyselyt privalla.
12.3.2017 19:10
Tee-se itse supermotomiehelle Excelin kehät 3.00 ja 5.00 170 €.
Tarvitsee pulverimaalin päälle. Lasikuulapuhalletut.
Kyselyt privalla.