Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
19.5.2013 1:10
Kuinkas, uskaltaako ajella, kun kone nakuttaa, ja huolto olis vasta 31.5 ? Olis siis 6tkm huolto ja säätävät siellä venat.
19.5.2013 1:19
Mitenkäs tuo sitten toimii jos ei ole bensavaloa ollenkaan, vaan ainoastaan varatankki? Ikinä en ole tälläistä värkkiä omistanu enkä oikeen ymmärrä näitä
Sekö vaan yhtäkkiä ajon aikana kolahtaa bensahana varatankille, sitte tankataan paska täyteen jolloin molemmat täyttyy ja bensahanasta normitankille?
Tai ees jotenkin ilmoittaa olevansa varatankilla, jos ei näissä ole bensahanassa sitä varatankki optionia
19.5.2013 2:07
Superleijona kirjoitti:Missäs porukka on pitäny papereita hussella ajellessa? Meinaa mennä muusiksi jos ajotakin taskussa säilyttää. Ootteko kätkeny kenties johonki penkin alle muovitaskussa?
Sen saa mahtumaan minigrip-pussissa akun alle hyvin
Blacklake kirjoitti:Mitenkäs tuo sitten toimii jos ei ole bensavaloa ollenkaan, vaan ainoastaan varatankki? Ikinä en ole tälläistä värkkiä omistanu enkä oikeen ymmärrä näitä
Sekö vaan yhtäkkiä ajon aikana kolahtaa bensahana varatankille, sitte tankataan paska täyteen jolloin molemmat täyttyy ja bensahanasta normitankille?
Tai ees jotenkin ilmoittaa olevansa varatankilla, jos ei näissä ole bensahanassa sitä varatankki optionia
Ajat normitankilla->huomaat ettei kulje enää mihinkään ja sammuu->käännät bensahanasta RES vaihtoehdon->ootat pari sekunttii ja lähet ajamaa varatankilla kun normitankista loppu bensa
19.5.2013 11:18
Mites aktiivisesti porukat käyttää bensahanaa? Pidättekö jatkuvasti auki ja luotatte kaasarin neulaventtiiliin vai jokaisen ajon jälkeen hana kiinni?
19.5.2013 12:44
Pyrin siihe et suljen yöksi ja jos seisoo pidemmän ajan päivällä mut aika usein se jää auki
eipä oo valunu bensat mistää pihalle.
19.5.2013 13:09
Itse suljen hanan joka kerta kaikissa pyörissä jossa on hana. Pari kertaa on unohtunut auki, ei se siitä mihinkään vuoda.
19.5.2013 15:01
Täyttyykö tässä sitten tankatessa molemmat tankit?
19.5.2013 17:45
Blacklake kirjoitti:Täyttyykö tässä sitten tankatessa molemmat tankit?
Tavallaan täytyy.. Siis sä vaan tankkaat sen bensa tankin täyteen niin siinä samalla täyttyy ns. varatankki.
E: Yleensä pistän bensahanan kiinni, mutta on tuo unohtunu välillä viikonlopuksikin auki kun on seissyt ei ole kertaakaan työntänyt bensaa ulos.
19.5.2013 18:21
Selvennykseksi vielä hussen bensahanan purkaneena, että varatankki ja ''päätankin'' toimintaperiaate on kaksi eripituista suppiloa tankin sisällä. Suppilot ovat bensahanan yläpuolella kun irroitat hanan itse tankin muoveista. Päätankin suppilo on pidempi, jolloin suppilon yläreunan alapuolelle jää kaksi litraa polttoainetta. Kun käännät hanasta varatankki-asentoon, sulkeutuu tuo päätankin suppilo ja sen vieressä oleva matalan suppilon kulkutie aukeaa, jolloin bensaa virtaa kaasuttimeen taas sen kahden litran verran.
19.5.2013 20:38
Nyt tarviis apua, eli ostin vähän aikaa sitten hussen ja sain vain yhe avaimen, nyt sitte menin hävittämään sen kun en kerenny vielä teetättää vara-avainta. Ollaan kokeiltu muilla virtalukoilla ja vakio lukon johtoja yhistelemällä, virrat saan päälle mutta kipinää ei anna? Oisko nyt sitte jollai tietoa että minkä virtalukon sais toimimaan tai mitkä johot yhistetään jotta saa kipinänki tulemaan?
20.5.2013 15:48
Mistä johtuu että käynnistyy aika huonosti ja tyhjäkäynti on tosi epätasasta? Jos koittaa tyhjänkäyntiruuvista vääntää ei mee ku aina huonompaan suuntaan, koska joko kierrokset nousee iian korkeelle tai liian matalalle. Sit jos meinaa löytää jonku hyvän balanssin se rupee käymään tosi epätäsasaseti, pomppii siinä 1400-1900 kierrosten välissä?
Tulppa on vaihdettu 6tkm huollossa ja uudella tulpalla on ajettu ~700-800km ja nyt ku katoin sitä tulppaa niin se oli ihan musta? Ja kun kuitenkin katoin laskua, nii tulppa oli vaihdettu siihen CR8E mikä on käsittääkseni sama ko tehdasmallissa? Kärkiväliä en pystynyt katsomaan ko ei löytyny mittaa kotoota.
Toinen kans minkä huomasin on, että ryyppy ei pysy koskaan "pois päältä" asennossa siellä ihan syvällä, aina vähän valuu pois? (Jos nyt ymmärsitte selityksen)
20.5.2013 16:06
Taisit jo itse vastata kysymykseesi. Hussen nelaria sen kummemmin tuntematta uskaltaisin epäillä, että tuo nyt ei ole normaalia ryypyn toimintaa. Kierrokset siis ailahtelevat kun ryyppy ei toimi kunnolla. Hop hop pyörä nopeasti takaisin huoltoon.
20.5.2013 17:12
Nyt alkaa vi**ttamaan tuo sel1 fail sel2 fail kun vilkkuu mittarissa kokoajan ja ollut siinä koko kevään, olis kiva nähdä mittarissa muutakin kuin virhekoodeja. Asiaa kysyin facebookissa Husqvarnalta ja vastaus oli tämä "This means that there might be a faulty component please contact your next dealer. You can find the Husqvarna Motorcycles Dealer next to you at
www.husqvarna-motorcycles.com/en/find-dealer"
uskoisin että vika löytyy anturista vaihdepolkimen vasemmalta puolelta, kun tässä pitäisi näkyä N mittarissa mikä tarkottaa vapaata, mutta sitä ei ole mun pyörässä näkynyt koskaan, paitsi aina välillä vilahtaa kun herjaa tuota virhekoodia.
Joten onko jollakin ideoita tämän korjaamiseen tai saisi edes tuon virhekoodin katoamaan. Onko jotain keinoa kokeilla onko se vika edes siinä anturissa ennenkun uutta alkaa tilailemaan, huoltoonkaan ei huvittaisi viedä keskellä kesää kun huollossa taas varmaa menee vähintää se kuukausi kun pyörä muuten toimii moitteettomasti.
22.5.2013 17:36
tumpula24 kirjoitti:Nyt alkaa vi**ttamaan tuo sel1 fail sel2 fail kun vilkkuu mittarissa kokoajan ja ollut siinä koko kevään, olis kiva nähdä mittarissa muutakin kuin virhekoodeja. Asiaa kysyin facebookissa Husqvarnalta ja vastaus oli tämä "This means that there might be a faulty component please contact your next dealer. You can find the Husqvarna Motorcycles Dealer next to you at
http://www.husqvarna-motorcycles.com/en/find-dealer"
uskoisin että vika löytyy anturista vaihdepolkimen vasemmalta puolelta, kun tässä pitäisi näkyä N mittarissa mikä tarkottaa vapaata, mutta sitä ei ole mun pyörässä näkynyt koskaan, paitsi aina välillä vilahtaa kun herjaa tuota virhekoodia.
Joten onko jollakin ideoita tämän korjaamiseen tai saisi edes tuon virhekoodin katoamaan. Onko jotain keinoa kokeilla onko se vika edes siinä anturissa ennenkun uutta alkaa tilailemaan, huoltoonkaan ei huvittaisi viedä keskellä kesää kun huollossa taas varmaa menee vähintää se kuukausi kun pyörä muuten toimii moitteettomasti.
Itselläni luki ensimmäisenä päivänä mittarissa FAIL ja yritin selvittää asioita maahantuonnin ja myyjä liikkeen kautta, mutta missään ei oltu kuultu mitään.. Itse aloin etsimään vikaa ja huomasin, että syyläriin ei oltu laitettu myyntihuollossa yhtään nesteitä..He olivat laittaneet paisariin nestettä, mutta se ei ollut päässyt sieltä syyläriin ja kone kävi aika kuumana..