Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
13.4.2014 14:25
^^jaani^^ kirjoitti:--jarno-- kirjoitti:Paljohan pitäa olla männän ja sylinterin välys jos sylinterin koko on 54.00? Tulossa siis wösnerin takomäntä
valu männälle 0,05~0,06mm
takomännälle 0,06~0,07mm.
Onko kertomasi sylinterin koko mites saatu? Koska sopivaa mäntä olisi 53,93 / 53,94. Pienin wösneri mitä itse löysin 53,96..
Muistathan Wössneriä valittaessa pitää ottaa huomioon:
- kylmänä "piston skirt slap". sitä pahempi mitä kartiompi ovaalimpi syl.putken muoto/koko ja jos liian iso välys tai jo pelkästään Suositus ylärajalla oleva välys
-joka kerta tarpeeksi pitkä esilämmitys
Koko on siis katsottu ohjekirjasta mutta tokihan se on vähän kulunut siitä. En kunnon mittaus välinettä löytänyt joten tarkkaan en tiedä sylinterin kokoa.
Liikkeestä kysyin että minkä kokoinen mäntä pitäisi olla kun vanha vakio mäntä on 53.99 ja pytty tuo 54.00. Ja sitten lähettivät 53.98 wössnerin takomännän .
Onko välys riittävä?
Onko näissä vakiona takomännät liikkeessä sanoivat että on ?
15.4.2014 18:17
No kyllähän tuon järkikin nyt sanoo, että pytty ei ole 54, 00. Muuten sulla olis 0, 01 ollu välys
Pyttyjä lähtee tehtaaltakin erikokosena.
Itellä ollut kaks apikkaa orkkismännillä ja molemmat oli erikokosia.
Kuitenkin, tuo saattaa just pelata jos oikeen osaat pyörääsi käyttää.
Aprilian vakiomäntä on asso werke ja ei, se ei ole todellakaan takomäntä...
21.4.2014 21:22
mitkäs olis sopivat säädöt 04 räsään, jossa on arrowi, rave1 ja ei imutorvia. oisko 70tk ja miltä väliltä pääsuuttimet olis.
24.4.2014 12:27
viilis26 kirjoitti:mitkäs olis sopivat säädöt 04 räsään, jossa on arrowi, rave1 ja ei imutorvia. oisko 70tk ja miltä väliltä pääsuuttimet olis.
Jos on ilmanotto vakio ja molemmat torvet auki lähtisin 125 pääsuuttimella itse liikenteeseen. Pyörät on yksilöitä mut ei takuulla pitäis laihalla ainakaan pyöriä tollakaan vielä...
24.4.2014 12:31
^^jaani^^ kirjoitti:No kyllähän tuon järkikin nyt sanoo, että pytty ei ole 54, 00. Muuten sulla olis 0, 01 ollu välys
Pyttyjä lähtee tehtaaltakin erikokosena.
Itellä ollut kaks apikkaa orkkismännillä ja molemmat oli erikokosia.
Kuitenkin, tuo saattaa just pelata jos oikeen osaat pyörääsi käyttää.
Aprilian vakiomäntä on asso werke ja ei, se ei ole todellakaan takomäntä...
Viimeksi muokannut Sen1 päivämäärä 6.5.2014 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran
25.4.2014 16:14
Sanokaas paljon 05 vm about 11-15tkm ajetun Räsän arvo vois olla? Räsästä siis mittari pysähtynyt 11tkm kohille muttei sen jälkeen ilmeisesti juurikaan ajettu?
Pärrä on tietääkseni aivan vakio.Ei naarmuja ja tekniikka toimii.Ainoa vika oli vähän huonot ketjut ja akku.
28.4.2014 10:26
Tulossa ois nyt ton hussen paskomisen jälkeen, 06 räsä aikavarmasti vklp, Pyörässä pelkkä arrowin tehari, joten isompaa kaasaria + ravea ois hakusessa, mites toi imukaula? Ei varmaan vakio imukaula sovi jollekkin 32-36 kaasareille, joten minkäs pyörän menee?
29.4.2014 21:51
Millaisia säätöjä pitäis olla kun rave, jollymoto, v-force, 34 lortto. Tällä hetkellä pk158 tk tais ol b36? Ja neula keskimmäisessä lovesta.
30.4.2014 16:02
Nyt ihmetyttää... Miksi räsä heittää melkein kokoajan välivapaalle juuri ennen tehopiikkiä? Viime vuonna heitti harvoin välivapaalle mutta nyt sitä sattuu melkein joka ajolla. Mikä vikana? Kaaduin syksyllä ja vaihdepoljin vääntyi hieman, sama vaihdepoljin löytyy vieläkin. Voisko johtua siitä? Alakertaremppa tehty noin 4tkm sitten. Koneella ajettu nyt 33tkm.
30.4.2014 18:47
Koskas öljyt viimeksi vaihettu?
1.5.2014 11:16
4tkm sitten ja ei perkele, siitähän on 2-3 vuotta nyt kun ajattelen. Eiköhän se tosta johdu.
2.5.2014 21:16
Ajoin tänää räsällä ohitin pikatiellä auton ja sitten pyörä sammu. Huomasin että tuorevoitelu letku oli lähtenyt irti laitoin takasin. Sen jälkeen pyörä toimi muuten täysin mutta ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka oli tyhjäkäyntisuutin miten vain. Ryppyllä ei vaikutusta.
Pyörän siis ajoin kotiin ja toimii muuten. Leipoko tämä nyt vai?
Kaasarin koitin tutkia läpi mutta ei mitään :/
Pikaisia vastauksia kiitos.
3.5.2014 0:08
Ostin rave 1 ja asentelin kaikki solenoidit yms. mutta sitten ku tuli säätöboksin vuoro niin kävi selväks että eihän sitä säätöboksin liitintä löytynyt millään vaikka katto kaikki sähkökaaviot läpi, kertokaas mistä se löytyy? pyörä vm -08.
3.5.2014 16:44
Ei niissä uudemmissa räsissä tarvi sitä boxia
3.5.2014 22:18
^^jaani^^ kirjoitti:Ei niissä uudemmissa räsissä tarvi sitä boxia
Eli siis riittää kun poraa sen ECUn?