Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
18.5.2013 23:36
i-Flizzer-i kirjoitti:Onko miton sylinterissä minkälainen pinnoite? Voiko korjata ja minkä hintainen jos on naarmuja sylinterissä?
Tos-service googlehakuun ni alkaa löytymään. Lähettää pyttyjä pinnotukseen, ja hitsattavaks ym powersealille. Pelkkä uus pinnotus ja pytyn hiekkapuhallutus 240e, ja pytty on sen jälkee oikeesti uus. Monesti oon ite käyttäny hussen pyttyjä siellä pinnotettavana.
23.5.2013 12:00
Mistäs porukka on hankkinu mitoon startti hiiliä. Kalevan np huolto sano että 35e kappale eli kaks maksais 70 euroa. Kun ei kai tollaset hiilet voi noin paljoa maksaa. Luin myös että detsis/gpr ois sama startti joten yamaha centteriltä varmaan sais sit jos näin on?
23.5.2013 16:14
Mikä 2005 vuoden Miton tarkka malli on? Siis MK1, MK2, EVO1 vai EVO2?
23.5.2013 16:39
Evo 2
23.5.2013 16:52
Kiitokset Bjarnelle.
Mulla on nyt 14-39 välit ja ei jaksa kiertää 120 vauhdis enää ja muutenki kiihtyy aika huonosti. Eli mulla taitaa nyt olla pisimmät välit mitä saa? Aattelin tuolta Ducatimondosta tilata uudet rattaat ja ketjut.
https://www.ducatimondo.co.uk/store/cag ... aring.html Mitkä nyt ois si ne parhaat välit TT mitolle? Tietty jokaisella on omat mieltymyksensä ja mielipiteensä, mutta edes jotain suuntaa antavaa vastausta. Jostain oon lukenu että 14-41 ois ns. "täystehovälit", että ne ois sitte parhaat. Ja löytyiskö mistään jotain videoita mistä näkis vähän kiihtyvyyttä tietyillä väleillä? YouTubesta en ainaka ite löydä.
23.5.2013 17:41
http://www.youtube.com/watch?v=O2qNpD17 ... age#t=276sNo tuossa ~40 vauhdista kiihdytys noin 120 14-41 väleillä tosin mäntä oli jo tuossa vaihteessa aika lopussa, mutta kiertää siis ihan mukavasti loppuun kutos vaihteellakin ja jaksaa ylämäkeen niinku videossa näkyy
24.5.2013 0:02
Vm. -06 mitoa hommaamassa. Onko tuossa vuosimallissa mitä erikoista? Miten usein öljyn vaihto, männän vaihto, koneremontit? Miten paljon ajaa samalla sylinterillä? Mistä saa osia mielellään suomesta(nettikauppa)?
24.5.2013 14:34
Ei oo mitään erikoista. Öljyt ite vaihtanu 2,5-3 tonnin välein, mäntä 10-15 tonni kohilla riippuu vähä mikä mäntä sisässä (kiinalainen, tako vai orkkis), alakerta vissii 25 tonnin kohalla. Samalla sylkällä ajelee nii kauan kunnes leipoo tai on hoonattu viimeseen kokoon D (?). Varsinkin moottorin osia tuntuu saavan huonosti suomesta joten italiasta tilaaminen on halvempaa, saa parempaa osaa ja tulee yleensä jopa nopeemmin ku suomesta (päivä tai kaksi niin kotiovella). Kysele toki lisää jos tulee mieleen.
26.5.2013 13:43
Eikös Mitossa ole H1 kannalla etuvalot (lyhyet ja pitkät)? Meniskö tämä kiinni mitoon kun aattelin et ois hienoo asentaa xenonit
http://www.xenonkauppa.fi/Cobra-Xenon-m ... pyoeraeaen
26.5.2013 13:49
H3 ja H1 polttimot ja 55w ainakin oli itellä. H1 pitkillä ja H3 lyhyillä.
26.5.2013 13:55
Voi paska tottakai ne on eri kannalla... No vois pelkkiin lyhyisiin valoihin asentaa tuon xenonin kun pitkiä valoja aika harvoin tulee käytettyä. Sen kuitenkin saa asennettua ettei tuossa pyörässä oo mitää erikoisuuksia mitkä estäis asennuksen?
26.5.2013 15:28
Saa joo asennettua ja onhan ihmiset noita laittaneetkin. Xenonit vaan vie syttyessään senverta paljon virtaa, että kannattaa startata ennen kun laittaa valot päälle. Mitossa kun startti vie aikapaljon virtaa suhteessa lataukseen.
26.5.2013 16:28
Jeesh, noin teen kyllä yleensäkki ku on nii pirun huono tuo laturi tosiaan. Taitaa kohta lähteä xenonit tilaukseen
26.5.2013 22:30
Mistä näihin kannattaa tilata osia(netistä)? Onko arrowin ja gianellin paisareilla miten paljon eroa? Paljon uskaltaa pitää kierroksia kun ajaa matkaa?
26.5.2013 23:34
Itse pitänyt matka-ajossa kierrokset alle piikin, ellei tarve päästä ohittelemaan tai revittelemään mutkateillä.
Arrowin ja gianellin eroista ei tietoa, mutta osia saat ainakin ebaystä, mitomondosta, pjme.co.uk ja ihan yleisosia melkein mistävaan mp liikkeestä.