Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.7.2013 18:29
Andis kirjoitti:Menee mopon takalippa suoraan.
Juu niin menikin, on ainakin omaan silmään paremman näkönen kuin vakio
Tälläinen:
http://tinyurl.com/nwcb38n
3.7.2013 0:50
Joo vois itekki joskus ostaa uuden takalipan, ku entinen omistaja tainnu keulia lipalle tai jotai ku on maalit lähteny siitä lipan päästä. Ja lisäks tossa on vielä noi tavaratelineen reiät
8.7.2013 19:36
Onko näihin kytkinremontin teko mahdollista (esim. verrattuna mopo-Derbiin), omassa autotallissa asiallisilla työkaluilla ja välineillä vai pitääkö viedä pyörä liikkeeseen? Budjetti tulee hieman vastaan jos liikkeeseen pitää viedä :/.
Edit: Kyseessä siis Senda tuolla Yamahan koneella.
8.7.2013 21:57
kyllä toi kytkimen remppaus ihan omassa tallissa onnistuu.
22.7.2013 18:34
Moro
Tietääkö kukaan monta millinen halkaisija on tossa taka-akselissa?
Uutta ketjunkiristäjää metsästän ja mopon taka-akselin tiedän olevan pienempi (halkaisija 12milliä?).
Kaverin apriliassa on paksumpi akseli ja se taitaa olla 15millinen, joten siitähän voisi saada uuden ketjunkiristäjän?
23.7.2013 1:23
Bulletti123 kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showdrawing/4671/61197/4/0-968-1-m414-m6258-m1007-m4683-m13155-m4671-s4675-d61197/Vork___Schokdemper.html tai sitte tuolta vaan tilaat uuden.
No kai se nyt helpompaa on käydä tossa kilometrin päässä hakemassa aprilian ketjunkiristin jos se nyt vaan käy ?
Pidetään kuitenkin mielessä tuokin vaihtoehto.
27.7.2013 1:45
Paljonkohan voisi tuoda tehoa ja vääntöä, jos laskis derbistä kantta ja teettäisi järeämmän nokan? Onko tuota vakiopyttyä muuten mahdollista porata kuinka paljoa?
27.7.2013 11:18
Kyllähän jyrkemmän nokan vaihdolla pitäisi tulla tehoja yläkierroksille alavääntöjen kustannuksella. Pytyn porauksella sä et tuu saamaan yhtään tehoja lisää, muutama kuutio enemmän ei vaikuta yhtään mihinkään ( jos nyt tehomielessä aattelit porailla )
2 viikkoa ajamatta Derbillä, alkaa olla jo ikävä
Pitää täällä mökillä tyytyä tohon Riejuun
27.7.2013 12:41
Niin, kun mä mietin kuinkahan paljon tuota pyttyä pystyy poraamaan. Jos sitä vaan muutaman kuution isommaksi saa, niin ei siitä hyödy mitään, mutta jos muutama kymmentä niin kyllä sen jo pitäisi tuntua.
27.7.2013 13:27
Ostat suoraan BBR kitin missä tulee pytty,mäntä, nokat ja sitten vielä jotain pikkusälää tais tulla.. sitten käyt suurentamassa sen 150cc pytyn
27.7.2013 18:56
Ja tulee kalliimmaksi kuin 250cc kone...
27.7.2013 19:12
riksu26 kirjoitti:Ja tulee kalliimmaksi kuin 250cc kone...
Mistä saat 250cc koneen 200e?
27.7.2013 21:53
Oletin vaan, että on paljon kalliimpi
Mistä noita sitten saa ja sopiiko tähän yamahan koneeseen?
27.7.2013 22:09
riksu26 kirjoitti:Oletin vaan, että on paljon kalliimpi
Mistä noita sitten saa ja sopiiko tähän yamahan koneeseen?
Siis tuo BBR kitti on oikeasti tarkotettu tuohon "kisa" pyörään eli Yamaha TTR 125 missä on sama Yamahan moottori kuin Sendassa,XT ja Riejussa.
Ebaysta hommasin omani ja kaveri suurensi sitä vielä hieman niin että se on nyt 175cc.
Muutaman viikon päästä menee penkkiin ja säätöihin ja toiveena olisi saada 19hp ulos.