Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

15.4.2009 16:27

Ansta kirjoitti:joo sport prohon vaihettu koko virtapuoli, puola, kokeiltu eri tulpilla ja ei silti toimi vaikka antaa kipinää ja saa bensaa.

kukaan ei osaa auttaa?

Luulen että koneessa on nyt jotai häikkää, ei muuta ku purkamaa. Paskamaistaha se on ku ajokelitki meneillää.. =/

Larzes kirjoitti:Edit: Sitä rypylää on sekä kannessa että männässä, reunoilla, ei keskellä. Aivan kuin mäntä olisi iskeytynyt kanteen, tuntuu et ne rypylät ei oo männänrenkaista vaan kannesta, pytty on aivan ehjä.. :s

Kuva
tuommosta rypylääkö tarkotat? vähän huono kuva kyl.

15.4.2009 17:06

Kuva
Tämmöstä rypylää, samanlaista männän reunoilla..

15.4.2009 18:44

kannattaako epäillä mäntää, vai jotain osaa alakerrassa kun puristukset on niin huonot että pystyy peukalolla pitämään tulpanreijän ummessa kun käynnistää.

Antaa siis kipinää, saa bensaa, tulppa on ehjä varmasti. Koitettu silti 2 eri puolalla, vaihettu magneetto, ja koko virtapuoli. Silti ei käynnisty.

Lisävirtaa antaessa kun startti pyörii tosi nopeasti pyörä ampuu putkeen ajottain?

Miten mäntä voi ykskaks rikkoutua moottorin pyöriessä tyhjäkäyntinopeudella, eikä se pitänyt edes mitään ääntä sammu vaan.

Vai voiko kyseessä olla kytkin tai magneetonpuoleinen stefa?

15.4.2009 21:28

Ansta kirjoitti:kannattaako epäillä mäntää, vai jotain osaa alakerrassa kun puristukset on niin huonot että pystyy peukalolla pitämään tulpanreijän ummessa kun käynnistää.

Antaa siis kipinää, saa bensaa, tulppa on ehjä varmasti. Koitettu silti 2 eri puolalla, vaihettu magneetto, ja koko virtapuoli. Silti ei käynnisty.

Lisävirtaa antaessa kun startti pyörii tosi nopeasti pyörä ampuu putkeen ajottain?

Miten mäntä voi ykskaks rikkoutua moottorin pyöriessä tyhjäkäyntinopeudella, eikä se pitänyt edes mitään ääntä sammu vaan.

Vai voiko kyseessä olla kytkin tai magneetonpuoleinen stefa?

Kuulostaa kyl ihan siltä et männänrenkaat ois menny. :D

15.4.2009 22:00

Olet vissiin (Ansta) purkasit sylinterin sekä kasannut. Jos olet, niin epäilen asennusmokaa tai voiko sitä virheeksi edes sanoa. Kummiskin tee näin: 1. pyöritä konetta hetken aikaa 2. aukaiset kampikammion pohjapropun varo aikasemasta vaihteiston proppua ja kerää kampikammiosta tuleva bensa seos talteen puhtaaseen kippoo 4. koita sytyttää seos ja varo polttamasta tallia 5. syttyy tai ei niin kasaa sylinteri uudestaan uusilla tiivisteillä ja pidä huolta että sylinterintiiviste asettuu nätisti ja muista kiristää oikein.

Tämä voi auttaa pulmassa. Syynä tähä on ollut huolimaton kasaus, jolloin sylinteriä on vahingoitettu irrottaessa ja enne kaikkea kiinnittäessä väännetty kiinnitys mutterit epätasasesti ja liian tiukalle.

AF1 mekaanikko on puhunut ugh... Ja ziqiä pyytäisin lopettamaan arvailut, koska niillä saadaan esim. sylinterin kiinnitysmutterit kiristettyä liian tiukalle.

16.4.2009 9:51

Noniin, nyt lähtee kaikki loput rotaxin ulos tallista. Eli myynnissä koko rotax 123 kone osina. Halvalla lähtee koska itsellä ei ole enää näille mitään tarvetta. Esim, ok-kuntoinen sylinteri ja 3000km ajettu mäntä 60e, ei luulisi olevan hinnasta kiinni.

Täältä lisää tietoa:
http://www.motot.net/talli/83458

16.4.2009 16:18

vika löydetty. Rave2 laippa oli rikkonu männänrenkaat tai laipassa oli jälki ku otin sen pois. Ei vittu että vituttaa ihan saatanasti. selittää sen että puristukset hävis... Just oli uus mäntä toho laitettu ku ostin sen...

totakin asiaa kysyin 500 kertaa tällä että "kummin päin se tulee" ni vituiksha se mä saatana, kiitti sille neropatille joka sano että "eiks se laiteta putkeen päin se viiste?" no kyllähän se..

nii eli viiste pitää ilmeisesti olla sitä ravea laittaessa ylöspäin, eli viiste tulee mäntäänpäin...

Mulla olis tossa proxin 1 renkainen vähänajettu mäntä, ni uskallanko sen paiskata suoraan vaan kiinni tohon paskaks mennen tilalle toi on ollu samanlaisessa koneessa ja pytyssä toimivana kiinni. Siis lähinnä sitä meinaan miten noissa menee noi mäntien koot ku on jotai 0.01 tarkkuudella 3 eri mäntää mynnissä. että onko sillä niin väliä?

Lisäksi Magen: Sylinterin yhden tollasen kiinnityskorvan on edellinen omistaja näköjään vähän "lohkaissut" mistä tulee pultti läpi, että en tiedä sitten mutta ilmeisesti tällä kertaa meni vaan männänrenkaat poikkee :lol:

:seko: :seko: :seko: :seko: :seko:

16.4.2009 16:58

Ansta kirjoitti:totakin asiaa kysyin 500 kertaa tällä että "kummin päin se tulee" ni vituiksha se mä saatana, kiitti sille neropatille joka sano että "eiks se laiteta putkeen päin se viiste?" no kyllähän se..

nii eli viiste pitää ilmeisesti olla sitä ravea laittaessa ylöspäin, eli viiste tulee mäntäänpäin...

Tietopankista lainattua:
Laippa asennetaan pakoaukkoon viiste alaspäin ylhäältä päin katsottuna eli viiste pakoputkeen päin (laipan vaijerin reikä alaspäin).

16.4.2009 17:32

Tarkottaako tämä sitten että mulla on ollut se laippa oikeinpäin siellä ja mäntä mennyt silti paskaksi?

siis se oli siellä silleepäi että kun työnsin sen sinne niin viistettä ei näkynyt vaan se jäi sinne laipan alapuolelle? ja silti meni mäntä rikki?

mikäs tää tälläne ongelma on että rave2 laippa rikkoo männänrenkaat vaikka se on oikein asennettu?

16.4.2009 18:53

Ansta kirjoitti:Tarkottaako tämä sitten että mulla on ollut se laippa oikeinpäin siellä ja mäntä mennyt silti paskaksi?

siis se oli siellä silleepäi että kun työnsin sen sinne niin viistettä ei näkynyt vaan se jäi sinne laipan alapuolelle? ja silti meni mäntä rikki?

mikäs tää tälläne ongelma on että rave2 laippa rikkoo männänrenkaat vaikka se on oikein asennettu?

mikäli oikein olen ymmärtänyt rave2:kin voi säätää. Eli mikäli ravesi on antanut laipan mennä niin pitkälle, että se on osunut mäntään. Kannattaa kysellä tuolta rave2 topicista: http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=47573&start=1125

16.4.2009 21:14

Itellä oli eka niin päin et viiste mäntään päin, ei menny mäntä, sit kääsin toisinpäin, eikä vieläkään menny mäntä. Eli kyseessä on joku muu virhe, joka ei johdu siitä kummin päin se laippa on.

17.4.2009 22:01

juu elikkäs taas pitäs vähän kokeneempien puoleen kääntyä. Tuli tämmöne pienehkö ongelma että kun tuo koko perä purettiin, putsattiin ja tarvittaessa osia uusittiin. niin takasin kytkettyä ei enää takajarru toimi. takavalokaan ei toimi ku hetken pumppaamisen jälkeen ja kun antaa hetken olla on paineet taas hävinny eikä valo syty. eli ite kysymykseen..

onko nyt menny sitten koko takajarrusylinterisysteemi rikki? vai onko vaan ilmattu väärin? vai onko kenties joku tukossa vai jotain muuta vikaa?

17.4.2009 22:50

Itselläni sama vika, tosin ollut jo siitä asti kun pyörän sain.. No, vikana on rikki mennyt tiiviste takajarrusylinterin sisällä. Ei kukaan tiedäis paljon semmonen maksaa?

19.4.2009 16:39

Vielä olis pako-aukonsäätimen solenoidi ja sen sähköboksi kaupan!!
Hinta olisi vaan 20e+pk!!! Kaupanpäälle af1 alumiininen mittariston taustalevy!!

19.4.2009 19:27

Kuuluuko rave1:n vetää solenoidin sisäosa sisään virrat laittaessa päälle vai vasta käynnistäessä? vai vetääkö se sitä ollenkaan sisään tyhjäkäynnillä tai kun laittaa virrat päälle. Itelläni ei vedä ja jos kuuluis vetää niin missähän mahtaa olla ongelma?