Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.12.2010 22:09

Harmivaan että Shell häipyy ja samoin V-Power.

30.12.2010 1:00

Markuss kirjoitti:Harmivaan että Shell häipyy ja samoin V-Power.

Kröhöm;
St1 ja Shell ovat solmineet kaupan Shellin Suomen ja Ruotsin liiketoimintojen myynnistä ST1:lle. oy Shell ab toimii jatkossa nimellä St1 Energy Oy. Shell huoltamot toimivat myös jatkossa Shell liikemerkin alla ja tässä vaiheessa Shell-asemia koskevat tiedot löytyvät tältä sivustolta.

http://www.shell.fi/
Itse ymmärsin tuosta sen että Shell pysyy suomessa vaikka omistaja vaihtui. Uskoisin myös että V-Power kanssa pysyy viel markkinoilla.

30.12.2010 1:06

Siirtymä aika taisi olla 5vuotta.

20.1.2011 18:14

L -
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:08, muokattu yhteensä 1 kerran

9.2.2011 21:31

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:07, muokattu yhteensä 1 kerran

8.3.2011 22:13

Nostellaanpa topiccia taasen.

Vaihdoin Varjoon öljyt tänään Mobilin Super 2000, semi-synteettistä, 10W-40, API-luokitukseltaa SL, saas nähdä mitenkä toimii Varjossa. Toiseksi korkein luokitus ainakin. Onko muilla kokemusta ko. rasvasta? Huomenna olisi edessä uimurien tyhjennys ja uutta V-Poweria tankkiin. Ennen huhtikuuta olisi tarkoitus aloittaa ajokausi.

9.3.2011 13:32

Prenger kirjoitti:Nostellaanpa topiccia taasen.

Vaihdoin Varjoon öljyt tänään Mobilin Super 2000, semi-synteettistä, 10W-40, API-luokitukseltaa SL, saas nähdä mitenkä toimii Varjossa. Toiseksi korkein luokitus ainakin. Onko muilla kokemusta ko. rasvasta? Huomenna olisi edessä uimurien tyhjennys ja uutta V-Poweria tankkiin. Ennen huhtikuuta olisi tarkoitus aloittaa ajokausi.


API luokituksessa SL on korkein.
Huonoimmasta parhaimpaan: SE, SF, SG, SH, SJ, SL

9.3.2011 13:39

Itse asiassa SM on parhain, jota ei kylläkään ole vielä markkinoille tuotu, esittely vaiheessa vasta, mutta ei siitä sen enempään, olen tietoinen, että on _tällä hetkellä_ korkeimmaksi korkeimmaksi rankattu API-luokitukseltaan. Vaan toimivuudesta Varjossa en tiedä.

9.3.2011 15:28

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:00, muokattu yhteensä 1 kerran

9.3.2011 15:40

Nyt kun muistin asian, niin Varjoon meni ilmeiseti 1,8l tuota öljyä, jollain muullakin on tainnut näin käydä, ainakin muistan lukeneeni juuri tässä topicissa ko. asiasta, mutta en löytänyt enää nopealla syynäämisellä. Mitenkähän lie.

10.3.2011 15:30

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:07, muokattu yhteensä 1 kerran

10.3.2011 19:11

Siinä onkelma onkin, kun lisäilin öljyä niin kokeilin välillä, että milloinka alkaisi mittatikussa näkyä, mutta vasta tuolloin kun olin 1,8l purkin mukaan kaatanut niin oli siinä ylärajalla se öljyn taso ja sekin kun olin kiertänyt paikoilleen mittatikun!?

10.3.2011 22:42

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:04, muokattu yhteensä 1 kerran

10.3.2011 22:54

Tiedän, aina, kun olin täyttänyt jonkin verran, nostin Varjon pystyyn ja katsoin olisiko jo tarpeeksi, mutta eih. Ei auta, kuin ottaa huomenna ja täyttää uudestaan.

10.3.2011 23:45

mustavi kirjoitti:Öljypinta kuuluu tarkistaa nostamalla Shadow pystyyn, tasamaalla tietysti, ja täyttökorkki/tikku vain aukon huulilla, ei sisään kierrettynä. Jos oot jättäny sen kallelleen sivutuen varaan niin tottakai pinta pakenee ja koneeseen mahtuu sen 0,5-0,6 litraa liikaa ineen -> aivan liikaa. Oikeat määrät on 1,2 jos et vaihtanu öljyfilsua tai 1,3 filsuvaihdon kera, tai 1,5 litraa jos kone oli palasina (eli normaalisti 0,2 jää jemmaan kansiin jne.). No onhan tässä vielä hyvää aikaa tsekata asia, aikasin laillinen käyttöönotto on vasta ens tiistai ku talvirengaspakko päättyy (ainaki stadissa vielä suolarapaa teillä, viikon-pari taidan viel odottaa ennenku otan Varjon ajoon).


Eikös talvirengaspakko ole päättynyt jo 1.3?