Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

16.6.2009 13:50

DSM kirjoitti:miten niin kakstahti on parempi?

Koska nelitahti tekee töitä vain joka toisella kierroksella.

16.6.2009 14:29

nieminja kirjoitti:Ei mikään noista malleista. Viriosat pitää tilata eriksee, ja niitä ei saa ellei aja kisaa--> suomessa ei ole luokkaa tämmösille--> ei kisapyöriä, vain paskanjauhantaa :)

Mitä nää puhut paskaa? Onhan luokka, 250 4t. Mutta onko siinä luokassa järkevää vetää tälläsellä se on taas eri asia. Sillä 200 4t caballa varmaan pystys jo pärjääkkin tossa luokassa. Mutta kyllä tolla 125 4t pyörällä C-luokassa pärjäis jos vaan on hyvä kuski :)

16.6.2009 23:33

Countach kirjoitti:Miksi vertaat katupyörää kilpapyörään? Onhan se hienoa kun tappiin viritetystä nelarista saa melkein samat tehot kuin katukakstahdista, mutta mitä iloa siitä sitten on? Kaikki nelarin vahvuudet menetetty ja huoltovälit huomattavasti kakstahtia tiheämmät.

Piikkisissä parempi vaihtoehto on kakstahti, mikä siinä on niin vaikea tajuta? Kun siirrytään esim. 600cc pyörään niin niissä voi olla esim. neljä sylinteriä joista joku on aina työtahdissa, eikä kuolleita kierroksia tule --> kurotaan kakstahdin etua umpeen.


Kyse ei ole onko se järkevää vaan, että seon mahdollista.
Ku jotkut vaipäät jaksaa inttää et EI NELARISSA VOI OLLA 20KW!!!!!!!!!!!1

17.6.2009 3:21

Paljonko lie joutuu kierroksia ottamaan 125cc nelari noihin teholukemiin :eek: Saattaa olla aika kierroskone.

17.6.2009 17:44

arttu94 kirjoitti:http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=678713&show=block&status=F&id_make=435&id_model=5736&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=block@status=F@id_make=435@id_model=5736
netti moto osaa kertoa enemmän eli ilmajäähdytteisestä saa parhaimmillaan 22hp ja nestejäähdytteisestä 24hp ja tampereen suunnalla olen ainakin yhden 09 mallin nähnyt ja ei ollut yhtään huonon näköinen/kuuloinen

Ootkos kuullu sellasista myyntivalteista, joita hehkutellaan, mutta onki todellisuudessa hieman muuta?

18.6.2009 0:59

WPWW kirjoitti:Öh? En nyt tajunnut pointtiasi. On muitakin viritys keinoja kuin kuutioiden kasvatus.
Ja fanticissa on sama kone. Yzärin malossi sarja on 170cc.

Yzärin Malossisetti on kylläkin 180cc. (Saatavana myös Yamahan omaa 150cc bigborekittiä johon tulee mukaan erillainen nokka.)

18.6.2009 1:36

Migsutin kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Öh? En nyt tajunnut pointtiasi. On muitakin viritys keinoja kuin kuutioiden kasvatus.
Ja fanticissa on sama kone. Yzärin malossi sarja on 170cc.

Yzärin Malossisetti on kylläkin 180cc. (Saatavana myös Yamahan omaa 150cc bigborekittiä johon tulee mukaan erillainen nokka.)


Sitten täällä on virheellistä tietoa:
http://www.yamahar125.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=6

Edit: Näköjään iskupituus väärä, tsekkasin yamahan sivuilta. Pahoitteluni.

3.7.2009 15:00

Todella sekavaa, eikä saa mistään mitään selvää :D
Eli, paljonko ilmajäähdytteinen casa-malli kulkee? Entä miten pysyy muiden piikkien perässä? Voiko sitä virittää?

Entä, onko nestejäähy casa-mallissa eroa ilmaan kulkupuolessa? Voiko sitäkään virittää?

Comp-versiossa on ilmeisesti jotain kuristuksia? Paljonko tehoa löytyy niiden kanssa?

Onko tämä ylipäätään hyvä pyörä kikkailuun?

3.7.2009 19:34

The_Pake kirjoitti:Todella sekavaa, eikä saa mistään mitään selvää :D
Eli, paljonko ilmajäähdytteinen casa-malli kulkee? Entä miten pysyy muiden piikkien perässä? Voiko sitä virittää?

Entä, onko nestejäähy casa-mallissa eroa ilmaan kulkupuolessa? Voiko sitäkään virittää?

Comp-versiossa on ilmeisesti jotain kuristuksia? Paljonko tehoa löytyy niiden kanssa?

Onko tämä ylipäätään hyvä pyörä kikkailuun?

Kaikkea voi virittää, nelitahdissa se vaan tuppaa maksamaan. Kikkailu sujuu varmasti. Kuristettuna alle 11kw.

3.7.2009 22:14

Nestejäähdytteisessä comp-kisamallissa ei ollut minkäänlaisia kuristuksia. En sitte noista muista malleista uskalla sanoo mitään..

4.7.2009 12:53

Entäs se omglolwtf:n 07 kisanen ilmajäähy, onko siinä vakiona enemmän kuin 11kw/kuristuksia? Oliko siinä sama kone kuin jossain yamahassa?

4.7.2009 19:48

Jumppakuutio kirjoitti:Nestejäähdytteisessä comp-kisamallissa ei ollut minkäänlaisia kuristuksia. En sitte noista muista malleista uskalla sanoo mitään..


Kyllä tossa H2O compissa on kuristus... CDI-boksin yks piuha pitää poikkasta ja sit on täysissä tehoissa.
Kulkee n. 20-30km/h kovempaa ja vääntää paremmin mutta ei suurta eroa kuristettuun.

4.7.2009 20:29

Jotain videoo tosta jos kulkee +130kmh

4.7.2009 22:09

Ronshu sori vaan, itse omistan pyörän ja olen jo saanut tietooni mikä piuha pitäisi poikkasta, mutta se piuha oli jo valmiiksi vedetty poikki. :) Eli ei ole kuristuksia.

4.7.2009 22:10

Jumppakuutio kirjoitti:Ronshu sori vaan, itse omistan pyörän ja olen jo saanut tietooni mikä piuha pitäisi poikkasta, mutta se piuha oli jo valmiiksi vedetty poikki. :) Eli ei ole kuristuksia.

No paljo kulkee? :D