Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.7.2010 23:14

Simo1994 kirjoitti:Mikäs ketjujako tässä on? Tarviisi saada uusi ketjuratas paketti, eli mistäköhän olisi helpointa tilata?
Virtalukosta sellanen kysymys, että pitääkö -05 vuoden mallissa yhden piuhan olla vapaana, nimittäin mulla on puna-valkoinen johto kytkemättä mihinkään, ja virrat ei lähe pois päältä?


428 jako ite oon allrigtistä ja stormista ostanu.

Tuskin sinne on mitään ylimäärästä piuhaa heitetty..

30.7.2010 11:31

Juu kiitoksia, käväsin äsken tilaamassa paikalliselta rieju myyjältä ketjuratas paketin ja uuden virtalukon (vanha jo vähän kulunu). Viikon päästä toivottavasti kaikki toimii taas:)

31.7.2010 13:23

Kertokaas mistä lähtee ettimään vikaa.. Ajossa rupee välillä pätkimään, melkeen sammuu ja lopuks kuuluu poks. Oisko imuvuoto, paskaa kaasarissa vai kenties venttiilien säätö pielessä? :roll: sry oon vähän tietämätön näitte nelareitten kaa ;s

1.8.2010 0:33

migl kirjoitti:Kertokaas mistä lähtee ettimään vikaa.. Ajossa rupee välillä pätkimään, melkeen sammuu ja lopuks kuuluu poks. Oisko imuvuoto, paskaa kaasarissa vai kenties venttiilien säätö pielessä? :roll: sry oon vähän tietämätön näitte nelareitten kaa ;s

Kokeile eka säätää venttiilit mullakin muuttu koko pyörän olemus sen jälkeen :D

1.8.2010 1:29

SukkaBomber kirjoitti:
migl kirjoitti:Kertokaas mistä lähtee ettimään vikaa.. Ajossa rupee välillä pätkimään, melkeen sammuu ja lopuks kuuluu poks. Oisko imuvuoto, paskaa kaasarissa vai kenties venttiilien säätö pielessä? :roll: sry oon vähän tietämätön näitte nelareitten kaa ;s

Kokeile eka säätää venttiilit mullakin muuttu koko pyörän olemus sen jälkeen :D

Kysyn uudestaan kun en saanu vastausta. Elikkä onko vaikee säätää ja mitä välineitä tarvii. Jonkunnäköset ohjeet jos ois niin olis tosi jees.

1.8.2010 10:31

VPP kirjoitti:
SukkaBomber kirjoitti:
migl kirjoitti:Kertokaas mistä lähtee ettimään vikaa.. Ajossa rupee välillä pätkimään, melkeen sammuu ja lopuks kuuluu poks. Oisko imuvuoto, paskaa kaasarissa vai kenties venttiilien säätö pielessä? :roll: sry oon vähän tietämätön näitte nelareitten kaa ;s

Kokeile eka säätää venttiilit mullakin muuttu koko pyörän olemus sen jälkeen :D

Kysyn uudestaan kun en saanu vastausta. Elikkä onko vaikee säätää ja mitä välineitä tarvii. Jonkunnäköset ohjeet jos ois niin olis tosi jees.

http://www.youtube.com/watch?v=aczv5vtz ... re=related
Tossa jonkinlainen ohje käy näihinkin, mutta saattaa olla erivälykset. Ite käytin "ammattilaisella" kun ei tuo säädätys hirveitä maksa. :D

Tuli tossa äsken ajettu melkein 300km putkeen riejulla ilman mitään ongelmia ja bensaakin meni vain 10litraa. :D Saako tähän mistä tarvikkeena eturattaita, kun alkuperäset on ylihintasia? :D

1.8.2010 18:13

VPP kirjoitti:Kysyn uudestaan kun en saanu vastausta. Elikkä onko vaikee säätää ja mitä välineitä tarvii. Jonkunnäköset ohjeet jos ois niin olis tosi jees.


Jostain etit mankin venttiilien säätöohjeen ja yamaha/rieju huoltoon soittaa ja kysyy ne välykset.

3.8.2010 12:11

terve , olisin tämmöstä pärrää hankkimassa (vm. 05 ) ja paljonko on kilowatteja vakiona ja huippuja vakiona ? kun nelari olis mukavempi ajella ku 2t ja ei tarvisi kulutus osia vaihdella ihan niin usein, eli saako tämän kulkemaan sen 120 km h tai muutenkaa paljon sais revittyä tehoja irti(kw)virittämällä kuitenkaan nostamatta pyttykokoa ?




kiitos.

4.8.2010 0:35

Väde kirjoitti:terve , olisin tämmöstä pärrää hankkimassa (vm. 05 ) ja paljonko on kilowatteja vakiona ja huippuja vakiona ? kun nelari olis mukavempi ajella ku 2t ja ei tarvisi kulutus osia vaihdella ihan niin usein, eli saako tämän kulkemaan sen 120 km h tai muutenkaa paljon sais revittyä tehoja irti(kw)virittämällä kuitenkaan nostamatta pyttykokoa ?




kiitos.

6,8kw seisoo rekisteriotteessa. Onhan sillä paljon mukavempi ajaa kun 2tahilla mutta ei kule niin mukavasti, mutta ei tuo kyllä kulutakkaan paljoa paskaakaan :D 110km/h saattaa saada hyvällä tuurilla kulkemaan kun kannenaukkoja avartaa ja pistää isompaa kaasaria. (osta pois multa niin saan 450 gasgasin haettuu :D)

4.8.2010 13:10

SukkaBomber kirjoitti:
Väde kirjoitti:terve , olisin tämmöstä pärrää hankkimassa (vm. 05 ) ja paljonko on kilowatteja vakiona ja huippuja vakiona ? kun nelari olis mukavempi ajella ku 2t ja ei tarvisi kulutus osia vaihdella ihan niin usein, eli saako tämän kulkemaan sen 120 km h tai muutenkaa paljon sais revittyä tehoja irti(kw)virittämällä kuitenkaan nostamatta pyttykokoa ?




kiitos.

6,8kw seisoo rekisteriotteessa. Onhan sillä paljon mukavempi ajaa kun 2tahilla mutta ei kule niin mukavasti, mutta ei tuo kyllä kulutakkaan paljoa paskaakaan :D 110km/h saattaa saada hyvällä tuurilla kulkemaan kun kannenaukkoja avartaa ja pistää isompaa kaasaria. (osta pois multa niin saan 450 gasgasin haettuu :D)



joo-o... mutta eikö derbissäkin ole jopa 8 kw ? :D

4.8.2010 18:52

TM:n testin mukaan täs on 8kW.

5.8.2010 13:16

J-Koo kirjoitti:TM:n testin mukaan täs on 8kW.

Niinhän se on :D tiiä sitte kumpi oikeessa vai kumpikaa

11.8.2010 21:31

SukkaBomber: Puhuit aiemmi jotai että sulla ois riejun laturi ylimääränen(jos oikein muistan)? Toimiva kaiketi?

12.8.2010 21:10

Mr.X kirjoitti:SukkaBomber: Puhuit aiemmi jotai että sulla ois riejun laturi ylimääränen(jos oikein muistan)? Toimiva kaiketi?

Juu kyllähän tuolla aitassa on kokonainen kone ylimääräsenä, puuttuu vaan pytty. :D

Millanen änkkä tähän kannattas ostaa (Mahollisimman halpa, kun tuon simonssin kanssa joutuu sivukate olemaan sivummassa patentilla..)

Saako stormilta halvimmalla nuo kytkinlevyt ja kireemmät jouset?

14.8.2010 12:46

Hmm. En löytänyt artikkelia rieju smx 125cc vuosimallista 2010. http://www.nettimoto.com/rieju/smx/789978

Onko kokemuksia kyseisestä pyörästä ja nimenomaan vuosimalli 2010:stä? Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja tietoa ei oikein muualta löydy.

Eli tietoa tänne :lol: