26.4.2015 14:51
Byss kirjoitti:
Husqvarna WRE 125 & SM 125 (2T)
Hyvää:
+Mahtavat äänet
+Tehokkaan tuntuinen A1 kone
+Hyvä osien saatavuus (koskien niitä, jotka ovat samoja kun Wr:ssä)
+Hieno
+Hyvä ajaa
+Laadukkaat osat
Huonoa:
-Kts. tyyppiviat
-Joidenkin mielestä matala perä
-Mp-Racing
-Kalliit vakio-osat (hinnat ovat kyllä alentuneet)
Teho:
A1 15hp (Tosin maahantuoja penkittänyt kuristetusta 17hp takapyörältä? Todenmukaisuudesta ei varmuutta)
TT ~30hp (koneelta!!)
Huiput: Väleistä riippuu, 120-150 mittarinopeutta.
Kuristukset (ei -07) ovat pakoputkessa paisarissa suurinpiirtein siinä sauman kohdalla ja putki pitää sahata halki, jos ne mielii saada sieltä pois. Suuri osa porukasta ottaa myös tässä tuorevoitelun pois, koska eivät luota siihen. Jos näin ei halua tehdä voi ajaa vakiosäädöillä (kunhan kaasaria säätää) niinkuin ProPerformance ajoi. Tai säätää sitä öljypumppua sylkemään öljyä enemmän. Se on hauskempi oppia itse, joten:
1. Avaa öljypumppu (Koneessa kiinni oikealla puolella, siinä pakoputken vieressä ikäänkuin jälkikäteen lisätty mötikkä).
2. Kääntele kaasua ja katso mikä vaijeri liikkuu.
3. Säädät sitä silleen, että se olisi ikäänkuin kiereämmällä.
Tehareita myy:
Arrow: http://www.mpt.fi/
HGS: http://www.skogracing.fi/ & http://www.motoracingcompany.com/
DEP: http://www.bike-equipment.de/ & http://www.dirtbikebitz.com/
Jolly Moto: http://www.jamracing.fi/ & http://www.50cc.nl/ (?)
CRD: http://www.crd-international.co.uk/
Rino: http://www.motocross-x.com/ & http://www.mimoto.fi/
Doma: http://www.motocross-shop.de/
Pro Circuit: http://www.motocross-shop.de/ & http://www.btosports.com/ (jenkkimyymälä eli Suomeen tilattaessa voi olla omat ongelmat)
Messico: http://www.mp-racing.fi/
Spes: ei tuoda enää Suomeen, käytettynä voi saada
FMF: http://www.missionmx.co.uk/
TT-putki: http://www.mp-racing.fi/ & http://www.supermotocenter.fi/
Tehareiden ominaisuuksia:
Arrow - vääntää korkeelta
HGS - vääntää keskeltä
DEP - vääntää keskeltä
Jolly Moto - vääntää tosi korkeelta
CRD - vähän sama ku DEP, mut vääntää paremmin alempaa (?)
Rino - vääntää korkeelta
Doma - vääntää korkeelta (perjaatteessa sama putki kun Rino, eri nimellä vain)
Pro Circuit - kuulemma vääntää korkeelta
Messico - vääntää korkeelta
Spes - ???
FMF - kuulemma vääntää korkeelta
TT-putki - vääntää parhaiten alhaalta jos vertaa tehareihin
Jos jollain on omia kokemuksia jostakin putkesta ja ylläolevat tiedot ovat ristiriidassa niiden kanssa, ilmoittakoon siitä.
Tehariin ja TT:seen suuttimeksi jotain siitä 120-135 (06 ja vanhemmat) tai 165-175 (07 ja uudemmat) väliltä, kokeilemalla selviää. Muista säädöistä sen verran, että neulaa pitäisi myös siirtää rikkaammalle (alimpaan loveen) -06 ja vanhemmissa.
Voiteluna vakiona on tuorevoitelu, jonka väitetään pettävän helpolla, jolloin pyörä leikkaa kiinni, mutta siintä on jokaisella omat mielipiteet. Ne ketkä eivät tuorevoiteluun luota käyttävät seosvoitelua (sekoittavat itse bensan sekaan 2T-öljyä. Yleensä seoksena käytetään noin 3% öljyä. Eli 10litraan bensaa tulisi 3dl öljyä).
Mäntä pitäisi tarkistaa noin 10 000km välein, jolloin se myös useimmiten vaihdetaan.
Tankki 12l, jolla ajaa noin 150km normaaliajoa.
"Tyyppivikoja":
-Leiponut kiinni voitelun puutteesta (johtuu yleensä liian pienellä kaasulla ajosta ja liian korkeista kierroksista kaasun asentoon nähden tai liian rikkaasta voitelusta)
-Akku paska
-Muut sähköviat
Sitten kun Huskyn WRE:n ja WR:n eroista tulee niin paljon, niin ajattelin niitä kirjoittaa tähän mitä tiedän:
-Iskunvaimennus kovempi Wr:ssä ja paremmin säädettävissä
-Sylinterit pohjimmaiselta idealta samat, mutta Wr:n kanavat ainenkin isommat ja paremmin virtaavat. Pakoaukko on myös mekaaninen, joten sylinterien vaihto ei onnistu päikseen
-Eri kampiakseli
-Toinen lohko erilainen.
-Eri pakoputki
-Eri kaasarit
-WRE:ssä virtalukko ja mittarit
Sitten siitä kuristusten poistosta hieman, kuten kaikki sanoo: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Tietopankkia ei kannata unohtaa.
Alkuperäisen tekstin on kirjottanu Namniki, itse kopioin vanhasta topikista. Pistäkää YV-viesti jos jotain virheitä niin korjaan!
Muoveja saa lähes jokaisesta husqvarnaa myyvästä liikkeestä.
Jos et jaksa polkaista pyörääsi käymään ja mennä kysymään paikallisesta liikkeestä niin:
http://www.storm-motor.fi/ myy ufon muoveja
http://www.npm.fi/ myy acerbis muoveja
http://www.mp-racing.fi/ myy orkkismuoveja ja varmasti myös saa hommattua NIITÄ MUSTIA MUOVEJA!
http://www.allright.fi/ myy polisport muoveja.
Muovit maksavat ~100€.
Tarrasarjoja saa mm.
http://www.supermotocenter.fi/
http://www.mp-racing.fi/
http://www.race-styles.com/
12 pulloa Castrol TTS öljyä saa halvalla täältä!
Ohjeet rungon ja takahäkin väliin tulevista korotuspaloista: http://www.motot.net/wiki/Korotuspalat.
Hussen (-07->) mittariston virhekoodit:
ECU 0 = pyörä vietävä välittömästi huoltoon (maahantuojan ohje)
ECU 1 = öljypumppu
ECU 2 = kaasunasennontunnistin
ECU 3 = solenoidiventtiili
ECU 4 = veden lämpötila-anturi
ECU 5 = ilman lämpötila-anturi
ECU 6 = pakoaukon venttiilin ja kaasuttimen potentiometrit
ECU 7 = pakoaukon venttiilin potentiometrin jännitetaso
Hussen vm -07 TT:ksi laitto:
Pääsuutin 165 = 7,11€
Idle Jet u 34 = 27,96€
Luisti 50 = 80,41€
Neula D50 = 8,76€
Seosputki = 15,80€
(hinnat MP-Racing)
TT-setin saa halvemmalla täältä, mutta toimitus voi kestää normaalia kauemmin suuren kysynnän vuoksi. Kannattaa myös ostaa muutama isompi suutin (170, 175) TT-setin oman suuttimen lisäksi, jotta saa paremmin säätöihin varsinkin tehareiden kanssa.
Ohjeet TT:ksi laittamiseksi tässä.
Suuttimia on saatavilla myös muista liikkeistä!!
Lukekaa myös tietopankissa oleva juttu!
Tietopankin juttu täystehoksi laittamisesta!!! http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_125_sms/wre_täystehoiseksi
Aloitusviestistä kiitokset Mikko5:lle.
1236rl kirjoitti:
Jos menee vauhtipyörän puoleinen runkolaakeri.- niin. mittauta vauhtipyörä,-ettei ole epäkesko,- koska saattaa-/-ja varmasti syö myös laakerin. " kokemusta on" tiedoksi vaan..
29.4.2015 14:12
1.5.2015 12:58
4.5.2015 8:37
4.5.2015 16:56
Tässä olis tää edellisen ketjun aloitusviestiByss kirjoitti:
Piiiiitkä teksti
Kiitoksia! Mistä toi löyty?
Lisätty aloituspostiin, poistin ton quoten.
Haamu
5.5.2015 20:50
5.5.2015 21:01
5.5.2015 22:29
6.5.2015 21:55
7.5.2015 19:53
SamppuFin kirjoitti:Oon vaihtamassa etupyörän laakereita ja muuten menikin ihan hyvin paitsi, että toisen puolen laakerin ulkokehä jäi kiinni vanteeseen. Oisko jotai neuvoja miten sen sais irrotettua kun ei ihan perus väkivalloin liikkunut kun sisäpuolelta ei kovin hyvin pysty hakkaamaan
7.5.2015 19:58
7.5.2015 22:01
8.5.2015 9:40
8.5.2015 12:10
9.5.2015 9:03